۱۳۹۳ تیر ۱۰, سه‌شنبه

اهل کجای بلوچستانی!!!؟؟؟


بنام الله مقتدر

بقلم: محمد آرمیان
اهل کجای بلوچستانی!!!؟؟؟
تقریبا در همه جاده های بین شهری بلوچستان پست های ایست بازرسی زده اند و از مسافرین بازدید بعمل میآورند. بازدیدکنندگان زابلی یا فارس هستند و باز دید شوندگان بلوچ. شما را بخدا این خیلی عجیب و رنج آور نیست که مردم بلوچ در سر زمین خودشان از شهری به شهر دیگر مسافرت میکنند مورد بازجوئی کسانی قرار میگیرند که غیر بومی و اجنبی هستند. وقتی که یک مشهدی یا زابلی در بلوچستان ماشین یک بلوچ را متوقف میکند و با نگاهی طلبکارانه و لهجه ای جدی از او  می پرسد که اهل کجای بلوچستانی !؟ آیا این  بد تر از فحش خواهرو مادر نیست؟ آیا این یک حمله بر عزت و کرامت یک بلوچ که صاحب این سرزمین است نیست که توسط یک اجنبی انجام میگیرد؟
ای ملت بلوچ چرا اینهمه منفعل شده ای، چرا این توهین ها را احساس نمی کنی؟ چرا اینهمه بی تفاوتی؟ جواب: تحمل این همه تحقیر و اهانت فقط بخاطر اینست که هویت و حقوق اساسی و خدادادی خود را فراموش کرده ای. اصلا نمی دانی که صاحب چه حقوقی هستی و همین باعث شده است که در مقابل  تحقیر های اجنبی بی حس و بی تفاوت بمانی!

تو یک بلوچی و بلوچستان متعلق به تو و وطن تست. اجازه نده که یک اجنبی بی سر و پا ماشینت را متوقف کند و از تو بپرسد " از کجای بلوچستانی!؟ " . متوجه باش که این یک توهین و تحقیر بزرگ است و تو مرد باش و این تحقیر را بیش از این تحمل نکن. بامید آن روز. سربلند باد ملت در بند بلوچ، آباد و آزاد باد بلوچستان تحت ستم. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر