۱۳۹۳ خرداد ۱۵, پنجشنبه

نامه سر گشاده به آیت الله خامنه ای





بنام الله مقتدر
بتاریخ: 16/3/1393 خورشیدی مظابق با 6/6/2014 میلادی
نامه سر گشاده:

حضرت آیت الله  خامنه ای
رهبر محترم جمهوری اسلامی ایران
السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
          پس از تقدیم مراتب احترام، از آنجائیکه مسئولیت اداره مملکت بعهده جنابعالی است و از آنجائیکه مسئولین ارگانهای حساس نظام در رده های مختلف بطور دلبخواه و خود سرانه عمل میکنند و پایبند هیچ آداب و قانونی نیستند و هر مسئولی بی پروا از مواخذه بقدر توان خود مشغول غارت کردن و چاپیدن ثروت های عمومی مملکت  و خالی کردن جیب ملت با شیوه های گوناگون هستند اقدامی جدی از سوی حضرتعالی برای کنترل این وضع آشفته و بی بند و باری های  اداری و کارمند سالاری موهن و مطلق العنان نیاز شدید ملت است. ملت شریف ایران ملتی که انقلاب کرد و شما را بر اریکه قدرت نشاند امروز زیر پرچم شما سیاه ترین دوران زندگی خود را دارد میگذراند و هرگز تصور رسیدن به چنین روزی را نداشت. جنابعالی که رهبر معظم نظام و کشور هستید و این مسئولیت سنگین را بعهده گرفته اید برای برون رفت مملکت از این وضع  بسیار تاسف بر انگیز چه تدبیر و راهکاری می اندیشید که آه این توده های مظلوم دامن شما را نگیرد و این ملت بدبخت که جنابعالی در اوایل ورود به  این منزلت بزرگ و مقام معظم رهبری آنان را ولی نعمت خود میگفتید و این ولی نعمت های شما امروز از دست مامورین خودسر و  رشوه خوار و غارتگر تان  گرفتار دخمصه و مخمصه آنچنان عجیبی شده اند که امکان وصفش نیست چنین پیداست که آن مقام عظمی هم دیگر توان کنترل این مامورین خود سر را ندارید و معلوم نیست که در نهایت چه بسر این مردم و این مملکت می آید. جناب رهبر معظم مامورین شما در بلوچستان ما ظلم و توهین و تحقیر را در حق ملت شریف و صبور بلوچ از محدوده قابل تحمل گذرانده اند و همه امید ها از رسیدن بعدالت با این وضع موجود تبدیل به یاس شده است و هیج ملتی را در هیج جای  دنیا اینهمه تضعیف و تحقیر نکرده اند.  رفتار مامورین شما با ملت بلوچ رفتاری انسانی نیست  و باید قبول بفرمائید که این وضع را بیش از این نمی توان تحمل کرد و ما برای اینکه در سرزمین خدادادی خود از امنیت و صیانت کافی بر خوردار باشیم و با  این روندی که الان دارد پیش میرود پر واضح است که  نابودی کامل ملت بلوچ در هدف است و ما نمیخواهیم نابود شویم و نمی خواهیم که فارس های بیشتری در سرزمین ما حضور پیدا کنند و همه سر زمین و دار و ندار ما  را تصا حب کنند. زنده ماندن  و با کرامت زندگی کردن در سرزمین خود حق مسلم ما و حق مسلم هر ملتی است و شما این حق را از ما ملیت های درون مرزی  سلب نفرمائید.
          برای اینکه ما نابود نشویم مانند همه ملتهای آزاد دنیا برای خود تدبیری اندیشیده ایم و تنها با تنفیذ همین تدبیر است که ما از نابودی نجات پیدا خواهیم کرد و آن تدبیر حیاتی  برای ملت بلوچ مسئله خودمختاری بلوچستان است همان جیزی که بنده در بحبوحه پیروزی انقلاب با جنابعالی که از دوستان نزدیک تان بودم  درمیان گذاشتم و شما نه پذیرفتید. دقیقا با این جمله که فرمودید: آقای آرمیان شما و عیسی خان خودمختاری میخواهید ،  عربهای خوزستان خود مختاری میخواهند، کردها و آذری ها خود مختاری میخواهند،  ترکمن ها  خود مختاری میخواهند دیگه چیزی برای ایران باقی نمی مانه. بنده در جواب جنابعالی عرض کردم که اتفاقا اگر به اقلیت های قومی خود مختاری داده شود همه ایران خیلی زود به شکوفائی و خودکفائی و آبادی کامل خواهد رسید چون کشمکش های قومی بوجود نخواهد آمد و بودجه های مملکت بجای تسلیحات و مخارج نظامی غیر ضروری  صرف سازندگی و آبادانی همه جای مملکت خواهد شد. حرف جنابعالی این بود که آقای آرمیان شما یک فرد انقلابی هستید و برای انقلاب زحمت کشیده اید و در خط  حضرت  امام دارید  کار میکنید من شما را دوست دارم بنشینید با ما همکاری کنید و ما برنامه سازندگی در بلوچستان را اولویت داده و با نظر شما انجام خواهیم داد. اما من مصر بودم که مسئله خود مختاری بلوچستان همین حالا که  قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی در حال بر رسی و تدوین  است از مجلس بگذرد و من از آن پس برای سازندگی  در اختیار شما خواهم بود ولی نظر بنده  پذیرفته نشد و راه ما از هم جدا گردید.
          حالا پس از گذشت سی و پنج سال ملت بلوچ از دست مامورین شما ظلم و تبعیض و تحقیر بیش از حد  دیده و کاملا در شرف نابودی و از دست دادن هویت خدادادی خویش قرار گرفته است. مامورین شما بطور روزمره مردم بلوچ را که در سر زمین خود و اطراف مرز به دنبال لقمه نانی هستند بدون کمترین واهمه ای با تیراندازی مستقیم می کشند و هیچ مرجع و دادگاهی برای رسیدگی وجود ندارد و آماری هم از آنان تهیه نمیشود  و این یک رفتار ضد بشری و غیر قابل تحمل است که به مدت سی و پنج سال تحمل شده است لذا بنده  از حضرتعالی که قدرت مملکت را بطور کامل در اختیار دارید تقاضا میکنم دستور فرمائید مجلس شورای اسلامی مسئله خود مختاری بلوچستان را حد اکثر تا پایان سال دوهزار و پانزده میلادی به تصویب برساند و اداره بلوچستان خودمختار بر اساس مندرجات اساسنامه " نهضت عدالت بلوچستان " خواهد بود و با تصویب این برنامه عادلانه بلوچستان جزء لاینفکی از کشور بزرگ و عزیز ایران باقی خواهد ماند  و مسئولیت همبستگی و یکپارچگی آنرا با ایران  پارلمان بلوچستان تضمینا بعهده خواهد  گرفت و اگر این برنامه عادلانه تا پایان مهلت فوق به تصویب نرسید دلالت بر این امر واضح را خواهد داشت که نابودی ملت بلوچ به عنوان یک هدف استراتژیک  نظام در دست اقدام است و ما این کارثه را  نخواهیم پذیرفت و با دل ناخواسته و اجبارا در آغاز سال 2016 میلادی پرونده بلوچستان را برای استقلال و جدائی کامل از ایران به سازمان ملل متحد خواهیم برد و آن وقت شما حق ندارید ما را گشتار کنید چون ما به عنوان انسان و مثل همه انسان های دیگر جهان حق حیات شرافتمندانه و پر امنیت داریم که فعلا نظام شما این حقوق بنیادین را از ملت ما سلب کرده است.  امیدواریم حضرتعالی قبل از مراجعه ما به سازمان ملل متحد این تقاضای عادلانه ما را مورد توجه و عنایت خاص خود  قرار داده از مجلس بگذرانید  تا  با  این اقدام نیک  خود  کاری تاریخی انجام داده باشید،   تشکر.
با تقدیم اخترامات شایسته
محمد آرمیان
دبیر کل  " نهضت عدالت بلوچستان"

رونوشت به : جناب آقای حسن روحانی رئیس جمهور محترم  و جناب آقای علی لاریجانی ریاست محترم مجلس و نمایندگان محترم بلوچستان در مجلس شورای اسلامی.
رونوشت این نامه همراه با ترجمه انگلیسی آن  به سازمان ملل متحد، پارلمان اتحادیه اروپا
وزارت  خارجه انگلیس  و وزارت خارجه   امریکا نیز ارسال خواهد شد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر