۱۳۹۳ تیر ۳, سه‌شنبه

بررسی مناطق بلوچ نشین در استان کرمان و هرمزگان




بنام الله مقتدر

تقاضا برای  شناسائی مناطق بلوچ نشینی که در استان کرمان و هرمزگان قرار گرفته اند.

بقلم: محمد آرمیان

وطن جایگاه زندگی و رشد و نمو هر انسانی است. جای زندگی هر کسی باید از تجاوز و تطاول بیگانگان  یا غیر خودی ها در امان بماند تا یک ملت  بتواند براحتی با آداب و رسوم و فرهنگ خود زندگی کند. محفوظ ماندن سرزمین از تجاوز دیگران یکی از اساسی ترین حقوق هر ملت است.

اکثر جنگهائی که در دنیا اتفاق میافتد بخاطر حفظ سر زمین خود از تجاوز دیگران است. متجاوزین در هر زمانی وجود داشته و حالا هم وجود دارند و سعی و تلاش برای حفظ هویت و حفظ سرزمین همیشه  امری چاره ناپذیر و نا گزیر بوده و هست. ملتهائی که برای حفظ هویت خدادادی  و سر زمین خود مبارزه نمیکنند برای مدتی زندگی محکومانه و غلامانه ای بسر میکنند و سپس بتدریج از بین میروند. ملت بلوچ هم اکنون چنین وضعی پیدا کرده است و نسبت به این قضیه بسیار مهم و حیاتی کاملا بی تفاوت است و این امری خطرناک است. برای فعال شدن در این زمینه و درآمدن از بی تفاوتی لازم است کارهائی را با همکاری و همآهنگی با یکدیگر انجام دهیم تا نابود نشویم.

کاری که الان میخواهیم بکمک همدیگر انجام دهیم اینست که وجب به وجب خاک و سرزمین بلوچستان را با دقت و بطور اصولی شناسائی کنیم و پیش خود داشته باشیم و این کاری بسیار لازم بوده است که ما  تا بحال از آن غافل بوده ایم.

همه میدانیم که در اوایل حکومت شاهنشاهی پهلوی بخش عظیمی از مناطق بلوچ نشین به استان کرمان و همچنین بخش عظیمی به استان هرمزگان واگذار شده است و در عرض این هشت دهه گذشته  فرهنگ ملت بلوچ در این مناطق تا حد زیادی مخدوش شده است بخصوص در استان کرمان.

از همه آن بلوچهائی که در بلوچستان تحت اشغال کرمان زندگی میکنند و آنهائیکه تحت اشغال استان هرمزگان زندگی میکنند تقاضا میشود که حتی الامکان اسامی تمام شهرها و روستاهائی را که در این دو استان  قرار دارند با دقت زیاد پیدا کرده یاداشت نمایند و ضمن اینکه  نسخه ای از آن را پیش خود نگه میدارند آنرا برای اطلاع و آگاهی عمومی در فیسبوک و تویتر هم  منتشرنمایند و بدانند که کار بسیار مهمی انجام داده اند.

این سر آغاز کار بسیار مهم و لازمی است که همه ما همواره  از آن غافل بوده ایم و حالا ان شاء الله  بکمک یکدیگر آنرا آغاز میکنیم و قدمهائی را که برای سربلندی ملت بلوچ و نجات از پراکندگی و ایجاد وحدت و یکپارچگی  لازم است با هم بر خواهیم داشت و بدانیم که خداوند مقتدر همواره بهمراه آن جمعی بوده و هست که در راستای رسیدن به یک هدف مشخص با هم حرکت میکنند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر