۱۳۹۴ فروردین ۲۷, پنجشنبه

قسمت ششم : تحلیلی از عملکرد رهبری در نظام اداری اهلسنت ایران



بنام الله مقتدر

قسمت ششم:
تحلیلی از عملکرد رهبری در نظام اداری اهلسنت بلوچستان

           درود و سلام به همه آنهائی که طرفدار حق و عدالت هستند در اینجا لام شد قبل از وارد شدن به موضوع مورد بحث اشاره به این مطلب بکنم که عده ای از عوامل اطلاعات هی دارند دُم میزنند تا این بحث را که بر اساس خیرخواهی برای ملت بلوچ و رهبری آنست طوری جلوه دهند که گوئی ما قصد اهانت و مخالفت با رهبری جامعه مان را داریم. خیر چنین نیست بلکه قصد مان تقویت رهبری جامعه است و در شرایط فعلی  ما در جامعه مان  انسانی قویتر و نیک نیت تر و شجاع تر از شیخ الاسلام حضرت مولانا عبد الحمید حفظه الله نداریم  و در حقیقت او شیر بلوچستان است ولی ما دیده ایم که گاهی شیرها هم با  فریبکاری روباهان مکار به قفس افتاده اند و شیری که در قفس است معلوم است که شغالها هم جرات سر بسر  گذاشتنش را پیدا میکنند و ما شاهد هستیم که رهبر بزرگوارمان توسط مشتی روباه و شغال اطلاعاتی زابلی در رسانه های مجازی همواره  مورد دهن کجی قرار میگیرد و ملت هم ساکت است و هیچ عکس العملی از خود نشان نمیدهد  و ما از این قضیه رنج می بریم.  من به روحیه بسیار قوی حضرت مولانا آشنائی کافی دارم.  تحمل زیاد او درمقابل رفتار ناروای عوامل حکومت دلالت بر دور اندیشی ایشان دارد و نه  ترس ، لذا  او از این بابت قابل ستایش است و نه قابل ملامت. پس ملت بلوچ از این بابت سپاسگزار رهبر خویش است ولی آنچه را که ما در اینجا مطرح میکنیم یک نوع یادآوری مثبت است تا به کارهائی که باید به موقع  بر آنها عمل میشد و نشده است از این پس مورد توجه قرار گیرند. این حقیقت را  باید قبول کنیم که همه انسانها به جز از پیامبران ضعف هائی دارند و خواهی نخواهی مرتکب سهل انگاری هائی میشوند که بر اثر آن خیلی از کارها خراب میشود و نتیجه  منفی ببار میاورد که  سبب ضعف یک رهبر و جامعه اش میشود.  لذا ما هر آنچه را که در این مبحث ذکر میکنیم فقط  برای بهبود وضع  و نجات از  این مظالمی است که جامعه مان گرفتار آن شده است  تا بلکه سبب تغییرات مفیدی  در روند و عملکرد رهبری جامعه مان بشود.
           تجربه نشان داده است که فقط رهبرانی در کار خود موفق بوده اند که از تکرار اشتباهات پرهیز کرده  و مشورت های مفید را از سوی مردم خیر خواه  خود  پذیرفته اند و فراموش نکنیم که اقدام برای  ایجاد  یک تغییر مفید در جامعه ای که بشدت در خفقان بسر میبرد نیاز به شجاعتی فوق العاده دارد و کار زیاد آسانی هم نیست. پس از این مقدمه  کوتاه  حالا وارد اصل بحث مورد نظر میشویم:

          یکی از کارهای مهمی که رهبران موفق در زندگی خود انجام داده اند این بوده است که مردم خود را با بیانات دلیرانه خود همواره تشویق به شجاعت و فداکاری کرده اند تا همیشه آماده برای مقابله با هر پدیده نا خواسته ای که اتحاد و استحکام جامعه شان را تهدید میکند باشند. رهبر و یا رهبران جامعه ما از این امر بسیار مهم  نه  تنها که خیلی غافل بوده اند بلکه بر عکس افراد شجاع جامعه خود را همواره  تشویق به بزدلی و مدارا با ظلم کرده اند و بهمین علت شجاعت از جامعه ما غایب شده و مردم مان آموخته اند که آهسته بروند  و آهسته بیایند تا گربه شاخ شان نزند. این یک حقیقت غیر قابل انکار است که سبب تضعیف ملت مان شده است .  ملت های پیشرفته و صاحب حق دارای رهبران شجاع  بوده اند و شجاعت یکی از عوامل حفظ حقوق خویش است در مقابل متجاوزان  و انسان های بزدل و خیلی دور اندیش در هیچ زمانی صاحب حق خود نبوده اند.

          یک رهبر باید منتقد عملکرد خویش باشد و همه کارهائی را که کرده است و نتیجه نداده است خودش باید مورد انتقاد قرار دهد و تصمیم جدی بگیرد که آنها را بار  دیگر تکرار نکند. بطور مثال: ملت بلوچ با تشویق رهبر و یا رهبران خود همیشه به ندای حکومت مرکزی لبیک گفته و در همه انتخابات ریاست جمهوری و مجلس نمایندگان شرکت کرده و و به مشروعیت این حکومتهای ضد خود رای داده اند ولی این امر را که از این مشارکت چه نصیب ملت  شان شده است هرگز مورد توجه قرار نداده اند.  این مسئله ای است که باید رهبر مورد توجه قرار دهد و در مقابل آن از خود عکس العمل مناسب نشان دهد و خیلی صریح  به مسئولان مرکز بگوید که آی آقایان ما با حسن نیت تمام  در همه انتخابات حکومتی شما شرکت کرده  ایم و بشما حق  حکومت کردن بر خود داده ایم ولی این همکاری ما با شما هیچ فایده ای برای ملت ما نداشته است و شما در این سه دهه و نیم جز ظلم و زورگوئی و اجحاف در حق ملت ما کار دیگری نکرده اید و چون  از این حسن نیت ما سوء استفاده شده است  ما از این پس به هیچ یک از انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی رای نخواهیم داد چون برای ما جز ضرر و تحقیر و تحمیل ظلم هیچ فایده ای نداشته است. رهبر و یا رهبران در حوزه های مربوط به خود به مردم بگویند که در این انتخابات جدید شرکت نخواهیم کرد و هر کسی هم که بعنوان کاندید برای نمایندگی مردم در مجلس به ایستد یک فرصت طلب و خائن به ملت معرفی شود و همه ملت در پشت سر رهبران مذهبی خود به ایستند و به این اقدام مسالمت آمیز ولی خیلی موثر و مفید جامه عمل به پوشانند.  این میشود یک اقدام رهبرانه بسیار موثر و مفید و در ضمن مسالمت آمیز.
          پس ایجاد شجاعت در مردم و متحد کردن آنها برای به ثمر رساندن  یک برنامه مفید اقدامی لازم  برای جلوگیری از ظلم و زورگوئی و مقابله با برنامه هائی است که نابودی ملت ما را هدف گرفته است. این میشود یک کار رهبرانه.

         ضمن ادای احترام مجدد  تا ادامه این مبحث در قسط آینده،  همه شما خوانندگان گرامی را به الله مقتدر می سپارم. شب و روزتان خوش.

محمد آرمیان

دبیرکل -  نهضت عدالت بلوچستان ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر