۱۳۹۴ دی ۷, دوشنبه

خطاب شماره 20 - ازشرک و تکبر و ریا به پرهیزیم

بنام الله مقتدر
خطاب شماره 20 -  از سه عمل هلاک کننده پرهیز کنیم
          سه عمل هستند که انسان را در دنیا و آخرت هلاک  میکنند:

1)     شرک:  در قرآن کریم آمده است که شرک  بزرگترین ظلم است. شرک عملی است که انسان  مخلوقاتی را صفت خدائی بدهد  و به هنگام  بروز مشکلات  بجای خالق مقتدر(الله)  از مخلوقات کمک بخواهد  مثلا بگوید: یا علی مدد، یا حسین، یا مهدی، یا ابوالفضل و یا مسیح  و غیره... الله متعال در قرآن میفرماید من  گناه  هر گنهکاری را که از ته دل توبه کند می بخشم  بجز از کسی که شرک میکند. پس شرک خطرناک ترین عملی است که یک انسان به  آن دست میزند. خالق مقتدرش را رها میکند و به مخلوقات ضعیف متوسل میشود و ندانسته  خود را جهنمی میکند.
2)     گبر:  تکبر و کبریاء صفت الله است  و الله آدم متکبر را دوست ندارد بلکه با او دشمن است.  قول الله متعال است که میفرماید تا آدم متکبر را در دنیا رسوا و ذلیل نکنم  باو مرگ نمیدهم.  به عنوان نمونه میتوانیم  رضا شاه، محمد رضا شاه، صدام، قزافی، حستی مبارک  را ذکر کنیم که با چه وضعی از این دنیا رفتند.
3)    ریا :  هر عمل نیکی که  خالصتا برای رضای الله نباشد و برای رضای نفس باشد  ریا است.  ریا نفع و فایده عمل را میسوزاند و بی وزن میکند.  الله متعال یک مجاهد ریا کار، یک عالم دین ریا کار و یک سخی ریا کار  را که  بظاهر اعمال نیک و بزرگ و شایسته ای انجام داده اند ولی در نیت  برای  رضای  نفس  و خودنمائی بوده است  و نه  برای  کسب رضای الهی این سه  شخص بظاهر بسیار مهم ولی ریا کار  را  قبل  از همه  به جهنم میفرستد. 
          برای اینکه گرفتار این سه صفت مُهلک نشویم  و دنیا و آخرت مان نابود نشود  این دعا را بکثرت ورد زبان نمائیم:  اللهم  انی  اغوذ بک من الشرک والکبر و الریا. یعنی:  ای الله از شرک و تکبر و ریا  به تو پناه میبرم.
          الله متعال به همه مان توفیق دهد که خود را از این عمل مهلک بدور و بر حذرداریم تا در دنیا و آخرت سعادتمند شویم. آمین
با احترام،
محمد آرمیان
دبیر کل : نهضت عدالت بلوچستان ایران
8/10/1394 شمسی مطابق با 29/12/2015 میلادی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر