۱۳۹۴ آذر ۱۳, جمعه

خطاب شماره 12- اهمیت اسامی ملی

بنام الله مقتدر
خطاب شماره  12 -  اهمیت اسامی ملی
اهمیت اسامی قومی یا ملی  در زنده نگهداشتن هویت یک  ملت.

          اسم یکی از علائم ویژه  برای  شناختن یک قوم یا ملت است.  بطور مثال اگر بشنویم  یکنفر  در یکی از خیابان های شلوغ لندن یا پاریس صدا میزند کسی را بنام  شهرام،  فریبر، بهزاد،  بابک ، خسرو یا اشکان  بلا فاصله  متوجه می شویم  که  این یک نام فارسی است  وصاحب این نام یک نفر از ملت فارس است.  فقط با شنیدن این اسم هویتش مشخص می شود.  همچنین  در همان خیابان شلوغ لندن  یا لوس آنجلس یکنفر کسی را صدا بزند  با  نام  شهبیک، شهکرم، شهداد، دادشاه، درا ،  درمحمد،  هان محمد،  بجار، چراک ، چاکر،  حمّل ، جیند  بلافاصله متوجه میشویم که این یک نام بلوچی است و صاحب این نام یکنفر متعلق به ملت بلوچ است.  اگر یک  بلوچ  اسمش را  فریبرز، بهروز، بابک ، افشین یا ایرج گذاشته باشند  و اگر  کسی او را  با همین نام ها صدا بزند  چه کسی میداند که این یک  بلوچ است؟  هیچکس، همه فکر میکنند که این یک فارس است.  اگر روی یک فارس  اسم  درمحمد ، درّا،  چار شنبه ، چاکر، میران، گوهرام  یا پتی محمد  باشد  با شیندن این نام همه فکر میکنند که این یک بلوچ است و نه یک فارس.  پس اسم یکی از علائم شناسائی یک ملت است و همه ملت های زنده دنیا  به این امر بسیار مهم اهمیت داده و میدهند بجز از ملت بلوچ که هنوز هم در خواب غفلت  است و نسبت به هویت اصیل خود بی تفاوت مانده است. همه ملت ها  از تمام علائم ویژه ملی خود  مانند نام ملی، زبان ملی و لباس ملی  اهمیت میدهند  و نسبت به آن حساس هستند تا هویت  خدادادی شان محفوظ بماند و این تنها ملت بلوچ است که  عاشق همه چیز دشمنان مسلط بر خویش شده  است  و بهمین دلیل هویت خدادادی اش دارد نابود میشود  و خبر ندارد. خبر ندارد  که  اجانب با نابود کردن هویتش سرزمینش را تصاحب  خواهند کرد  و با این حساب ملت بلوچ ،  بلوچ  باقی نخواهد ماند  و مجبور خواهد شد بصورت ملتی بی هویت در سر زمین خود  نوکری و بردگی و چاپلوسی قوم مسلط بر خود را تا ابد  به پذیرد که این امری بس شرمناک و تاسف بر انگیز است.
          پس  ای مردم  بلوچ  که تا به امروز به هویت خود اهمیت نداده اید  بیائید از همین امروز  بر روی نام های فارسی  که  بر ما گذاشته اند و یا ما بر  روی فرزندان خود گذاشته ایم یک نام  بلوچی انتخاب کنیم  و بر روی آن نام  فارسی و اجنبی  بگذاریم  و از این پس با این نام جدید ملی خود  صدا کنیم  و با اینکار به زنده کردن هویت  خدادادی خود که در حال نابود شدن است  به پردازیم  و گفته اند جلو ضرر از هر جا که گرفته شود نفع است.
           سعی میکنم به  تعدادی از اسامی  فارسی که بلوچ ها  ندانسته بر روی فرزندان خود گذاشته اند یاد آور شوم و اسامی بلوچی را هم  حتی الامکان  پیدا کنم و در پُست آینده  تقدیم خدمت تان نمایم. ای برادران و خواهران بلوچ  در این قضیه مهم خیلی حساس و جدی باشید و حتما از نام های ملی خود استفاده کنید  تا هویت اصیل و خدادادی مان  دوباره زنده شود. این دیگر کار خطرناک و مشکلی نیست که شما احساس خطر بکنید  و احتیاط نمائید.  زنده باد هویت ملت بلوچ.   تا پست آینده الله متعال حافظ و نگهدار همه تان باد.
احترامات قلبی ام  را به پذیرید،
محمد آرمیان

دبیرکل : نهضت عدالت بلوچستان ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر