۱۳۹۴ آذر ۲۸, شنبه

خطاب شماره 15 - نظام سرداری و عملکرد آن در بلوچستان

بنام الله مقتدر
نظام سرداری  و عملکرد آن در بلوچستان
قابل توجه ملت ظلمزده و تحت ستم بلوچ

          بنده متعهد بوده و هستم تا آنچه را که به نفع ملت بلوچ است بی باکانه و بدون خود سانسوری بیان کنم هر چند که کاری بس مشکل است. در این بیانیه نقش سردار بلوچ را زیر ذره بین قرار میدهیم  تا  به بینیم که  عنصری بنام سردار در بلوچستان کردارش مثبت بوده است یا منفی، مفید بوده است یا مضر و کردار این عنصر که لقب " سردار"  را یدک کشیده است  در زندگی ملت بلوچ  چه تاثیری داشته است.
           لقب سردار معنی خاصی را در ذهن انسان تداعی میکند.  سردار در ملت های دیگر به کسی میگویند که نفشی  سر پرستانه، مدیرانه  و یا رهبرانه  در جامعه خود دارد  و با کردار خود شرایط  پیشرفت  و بهروزی مردم تحت نفوذش را فراهم میکند   و مانع هرگونه اجحاف داخلی و خارجی در حق مردمش میشود و با چنین کرداری عنوان سرداری را بدست می آورد. حالا  به بینیم که آیا سردار بلوچ هم  در جامعه خود چنین نقشی ایفاء کرده است  و یا بر عکس آن عمل کرده است.
           برای اینکه بدانیم سردار بلوچ چگونه موجودی بوده است  باید به جامعه اش نگاه کنیم که آیا جامعه ای امن،   پیشرفته، منظم و متحد و صاحب اختیار در امور متعلق به خویش است  و یا اینکه بر عکس،  جامعه ای نا امن، عقب مانده ، متشتت و متفرق از هم و بدون  اختیار در سازماندهی امور اجتماعی و اداری خویش است.
          حقیقت اینست که ملت بلوچ امروز یکی از نا امن ترین،  متفرق ترین، عقب مانده ترین و بدبخت ترین ملت های دنیاست فقط به این دلیل که سردار و سرپرستش موجودی  خود خواه ،  نفهم بی وجدان، بی برنامه  و خائن  به مردمش بوده است.  سردار بلوچ  عملا سردار دشمن اجنبی بوده است و نه سردار ملت خود.  سردار بلوچ با گرفتن اندکی جیره حقیر و عزت کاذب  از دشمن  سرکوبگر ملت خود بوده است . ملت بلوچ اگر امروز بدبخت و عقب مانده  و متفرق از هم و نا امن است یکی از دلایل عمده آن کردار سرداران  خائن و خودخواهش بوده است. سرداران بلوچ به جای خدمت به مردم خود در خدمت دشمنان این مردم بوده اند هم در بلوچستان غربی و هم در بلوچستان شرقی  و تا زمانی که این نظام  خودخواهانه و ضد اسلامی و  منحوس که بانی آن در بلوچستان  انگلیس بوده است بر قرار باشد ملت بلوچ روی سعادت و خوشبختی را نخواهد دید.
          توصیه میکنم که تک تک مردم بلوچ  در مناطق خود مواظب رفتار و کردار سردار زادگانی باشند  که امروز در خدمت این رژیم  ضد بشر هستند  و عمل کرد آنان را بما گزارش کنند تا  موضعی مناسب حال شان اختیار کنیم و اجازه ندهیم که این انگل ها بیش از این  به ملت بلوچ صدمه بزنند.  ما به جای این نظام سردار سالاری فاسد و ضد مردمی باید با تلاش و کوشش زیاد نظام  شایسته سالاری را در بلوچستان بوجود آوریم  و از این وضع حفت باری که  این  نفرین شده  ها بوجود آورده اند رهائی یافته و راه  اتحاد و ترقی و تعالی به روی مردم مان را باز کنیم.
          آنهائی که مخالف این بیانیه بنده هستند خواهش میکنم فقط یک سردار را با کردار حقیقتا سرداری معرفی بفرمایند تا ما از او قدردانی لازم را  بعمل آوریم. ما از هرکسی که کرداری نیک و مثبت داشته باشد متعلق به هر طبقه ای که باشد  قدر دانی خواهیم کرد و بر عکس آنهائی را که در نقش سردار به ملت خود خیانت کرده اند اگر افشاء  شان نکنیم قدردانی هم نخواهیم کرد و هدف مان فقط بر چیدن این نظام منحوس و مضّر سرداری  است که مسبب اصلی بدبختی و عقب ماندگی و غلامی ملت مان بوده است.
با احترام به همه انسان های عدالت خواه،
محمد آرمیان

دبیر کل:  نهضت عدالت بلوچستان
29/9/1394 شمسی مظابق با 20/12/2015 میلادی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر