۱۳۹۴ دی ۲, چهارشنبه

خطاب شماره 18 - طبقات عامل تفرقه در ملت بلوچ

بنام الله مقتدر
خطاب شماره  18 -  طبقات  هم عامل تفرقه در ملت بلوچ هستند
قابل توجه مردم شریف بلوچ

          طبقاتی را که در ذیل بر می شمارم توسط  نظام  سرداری بوجود آمده اند که سبب اختلاف و تفرقه  و از هم گسستگی در میان ملت بلوچ شده اند:
1)     طبقه سردار
2)     طبقه  امیر
3)     طبقه  رئیس
4)     طبقه   استا
5)     طبقه   نوکر یا دهقان

این طبقات هرکدام  به ترتیب  خود را  از طبقه دیگر بهتر و ممتاز تر تصور می کنند:

1)     طبقه سردار خود را از بقیه طبقات بهتر و افضل تر و مهمتر  میداند  و با طبقات  پائین تر از خود وصلت نمیکند و ازدواج  با طبقات دیگر را کسر شأن میداند  در نتیجه بشکل یک طبقه متکبر و خودخواه و مفتخور باقی مانده و اصلا دست به سیاه و سفید نمی زند.
2)     طبقه  امیر  هم سردار گونه فکر میکند و خود را  بهتر و برتر  از بقیه طبقات تصور میکند و فقط   در طبقه خود ازدواج میکند و این هم  بشکل یک طبقه خودخواه باقی مانده  و تشکیل گروه  امیر را داده  است.
3)     طبقه رئیس خود را افضل تر از طبقه استا  و نوکر میداند و بیشتر در طبقه خود ازدواج میکند و بشکل طبقه ای جداگانه باقی مانده و تحت همین نام  تشکیل گروه داده است.
4)     طبقه استا خود را  بهتر و برتر از طبقه نوکر و کمتر از طبقات دیگر نمیداند و تشکیل یک گروه داده است و غالبا در طبقه خود ازدواج میکنند.
5)     طبقه نوکر هم که پس از درست شدن جاده ها و ارتباطات بین شهری  امکان  رفتن به این طرف و آن طرف  و فرار از ظلم طبقه  سردار و امیر و وارد شدن در بازار کار آزاد حالا میگوید که همه غلط کرده اند که به  ما نوکر میگویند ما از هیچ کسی کمتر نیستیم  و اینها هم تا بحال در طبقه خود ازدواج کرده  و تشکیل گروه مخصوص به  خود را داده اند.

          حالا می بینیم که ملت بلوچ در قید  این طبقات  که توسط نظام سرداری ایجاد شده است  متفرق و جدا  از هم شده  و با یکدیگر اختلاف دارند  و این هم  یکی از اسباب ضعف این ملت است.

          الله متعال میفرماید:  واعتصموا  بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا ...  یعنی همه تان به قرآن عمل کنید و متفرق از هم نشوید تا سعادتمند زندگی کنید چون اختلاف در هر شکلی که باشد  سعادت را از انسان میگیرد و در جائی دیگر آمده است که:  اِنَّ اللهَ یَامُرُ بِالعَدلِ وَ الاِحسَان. الله متعال انسان را به عدل و احسان امر میکند تا با عمل کردن بر این حکم  همه  مردم از نظر حقوقی با هم برابر شوند تا اختلافی  که سبب دشمنی و جدال بین مردم در جامعه میشود بوجود نیاید و مردم  برادر وار و در صلح و صفا  و خوشحال و سعادتمند  زندگی کنند .

          ما در نهضت عدالت بلوچستان برای  خوشبخت کردن جامعه  بدبخت خود داریم تلاش می کنیم و تا زمانی که این اختلافات طبقاتی ناروا  وجود دارند امکان آن نیست که به خوشبختی برسیم  چون دشمن از همین اختلافات ما سوء استفاده ها کرده و  میکند و مردم  ما را  همیشه در مقابل یکدیگر قرار داده و  میدهد وقتی که ما درگیر این گروه بندی های طبقاتی شویم  دشمن خیلی راحت بر ما حکومت خواهد کرد و بتدریج ما را  بعنوان یک ملت از بین خواهد برد و سر زمین مان را برای همیشه تصاحب خواهد کرد.

          ما  باید متوجه  این حقیقت باشیم که همه مان بطور یکنواخت از مادرانی به دنیا آمده ایم که  فرزندان آدم و حوا هستند و در اصل همه یکی هستیم پس باید به  احکامی که در قرآن آمده است عمل نمائیم و برای از بین بردن این طبقات شیطانی توصیه میکنم که همه این  طبقات با کنار گذاشتن  تکبر و خودخواهی با یکدیگر ازدواج کنند تا پس از پس از یکی دو نسل  همه  تبدیل به یک  ملت و یک جامعه یکدست شویم و تنها  در سایه این اتحاد  است که می توانیم از این زندگی محکومانه و نکبت بار نجات پیدا کنیم  و در سر زمین خود به وتواجهی برسیم و با عزت و سر بلند و در امنیت زندگی کنیم.
احترامات قلبی ام  را بپذیرید،
محمد آرمیان
دبیر کل : نهضت عدالت بلوچستان ایران
2/10/1394 شمسی مطابق با 23/12/2015 میلادی



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر