۱۳۹۳ اسفند ۱۵, جمعه

انسان در گذرگاه زندگی - بقلم : محمد آرمیان



بنام اللله مقتدر
بقلم: محمد آرمیان – بتاریخ: 16/12/1393 شمسی
موضوع : انسان در گذرگاه زندگی

      قبل از هر چیز بدانیم که این عالم هستی  با شگفتی های خیره کننده اش خود  بخود بوجود نیامده بلکه خالق و سازنده ای دارد که نامش  الله است. الله  مقتدر،  توانای مطلق و مالک تمامی این عالم هستی است هرچه بخواهد میکند چون میتواند.

       الله حی و قیوم است. یعنی همیشه زنده و پاینده و قائم به ذات خویش است و برای حفظ وجود خود نیاز به هیچ کمکی از هیچ کس و هیچ جائی ندارد ولی همه موجود ات دیگر قائم به ذات خود نیستند بلکه نیازمند حفاظت از سوی الله مقتدر حالق شان هستند که حی و قیوم و مقتدر است.

      الله در این آفرینش شگفت انگیز خود  انسان را بر تمامی مخلوقات دیگر فضیلت بخشیده و اشرف اعلام کرده است به شرط انجام  وظیفه و اجرای حکم  که میتواند اضلّ  و یا پست ترین مخلوقات هم باشد به شرط تمرد.

      الله انسان را با صلاحیت های خاصی آفریده است تا او را مکلف به تکالیفی و موظف به  وظایفی بکند و بر همین اساس به او جزا  یا سزا بدهد و برای این کار بیش از 124 هزار پیغمبر برای  رساندن احکام خود به انسان فرستاده است.

      اولین حکمی که تمام انبیاء از سوی خالق  به انسان اعلام کرده اند این بوده است که خالق خود را که یگانه و تنها است به درستی به شناسد و بدون هیچ واسطه و شریکی فقط او را عبادت و پرستش و ستایش کند و اینطور بگوید که : ایاک نعبد و ایاک نستعین. یعنی ای الله ما فقط تو را عبادت میکنیم و فقط از تو کمک میخواهیم که توانائی و خالق مائی. این مقوله به این معناست: که  انسان برای رفع نیازهای خود هر واسطه ای را که بین خود و خالقش قرار دهد مرتکب شرک شده است و شرک از سوی الله  بزرگترین ظلم اعلام گردیده  است.

      انسان در گذرگاه زندگی از سوی خالق مکلف به انجام دو عمل است تا اشرفیت خود را به اثبات برساند و برای همیشه موفق از این دنیا برود: 1- اداء حقوق الله  2- اداء حقوق الناس

      اداء حقوق الله،  انجام تمامی عبادات و احکامی  را شامل میشود که در آخرین کتاب تحریف نشده آسمانی یعنی قران مجید موجود هستند  میباشد.

 اداء حقوق الناس رعایت حقوق  ملل در کل  و حقوق  افراد در جزء  آن است.  افراد در کنار هم دیگر و ملل هم در کنار همدیگر ازسوی خالق موظف به حفظ تقوا  و رعایت عدالت در تعامل با یکدیگر هستند. آنهائی که از دایره  تقوا خارج میشوند مرتکب  زیاده خواهی و ظلم میشوند و این دسته از انسان ها نه تنها که از مقام انسانیت و اشرفیت خود  هبوط کرده اند بلکه آنقدر سقوط کرده اند که در قرآن  از پست ترین حیوانات هم پست تر اعلام شده  اند.

اعمال انسان در این دنیا  یا در جهت دفاع از حق و اجرای احکام الهی و بر قرار کردن عدالت و سعادت برای بشر است  و یا در جهت دفاع  از وساوس شیطانی و تجاوز به حقوق الناس و اقامه ظلم و زیاده خواهی در جهان است.  پس بدانیم که  جبهه حق و جبهه باطل تا ابد در حال مبارزه با یکدیگر هستند و نتیجه حتمی و کاملا مشخص اینست که  فعالین جبهه  عدل و حق در نهایت به بهشت و فعالین جبهه ظلم و باطل  به جهنم خواهند رفت. الله متعال انتخاب راه را برای همه آزاد گذاشته است.
بیائید کلام الله حالق مقتدر مان را باور کنیم و خود را از جهنم که جایگاه بسیار بد و پر عذابی است نجات دهیم و متوجه باشیم که عمر مان در حال گذر است و به ناگاه تمام خواهد شد و اگر به احکام الهی عمل نکرده  باشیم انگشت حسرت خواهیم گزید و فایده ای نخواهد بخشید،  و ما علینا الا البلاغ...
     


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر