۱۳۹۳ اسفند ۲۰, چهارشنبه

قدرت الله را در موارد مختلف مشاهده نمائیم



بنام الله مقتدر
بقلم: محمد آرمیان
بتاریخ : 21 / اسفند ماه 1393 شمسی
قدرت الله را در موردی دیگر مشاهده کنیم.

       هیچ چیزی بدون استفاده از قدرت یا انرژی  به حرکت در نمی آید یا جابجا نمی شود. همه وسایل نقلیه و متحرک از موتور سیکلت گرفته تا هواپیما ها، سفینه های فضائی، کشتی های روی دریا  و زیر دریائی ها و غیره  همه  و همه به وسیله سوخت که تولید انرژی میکند حرکت میکنند وقتی که سوخت شان تمام میشود و انرژی لارم تولید نمیشود متوقف میشوند تا اینجا را بعنوان یک اصل کلی همه  مان قبول داریم.

       آیا گاهی فکر کرده ایم که ملیارد ها سیاره که  ملیون ها  سال است  در فضا درحال چرخش با سرعت خیلی بالائی هستند و سرعت شان تغییر نمی کند و همچنان به حرکت و گردش خود ادامه میدهند انرژی  شان را چطور و از کجا  دریافت میکنند که اصلا  تمام  نمیشود و از حرکت باز نمی ایستند!؟

این قدرت لایزال و مطلقه  " الله مقتدر"  است که مانند انسان محتاج هیچ وسیله و اسبابی نیست و هر چیز را که اراده کند  فقط می گوید کن (باش) فیکون همانطور میشود نظیر وجود این ملیارد ها سیاره ی در حال حرکت  که  زمین  هم یکی از آنهاست. چه کس و یا چه قدرت دیگری توان  انجام چیین کارهای خارق العاده و مخیر العقول را دارد؟ کمی در این باره فکر کنیم و بدون هیچ  تریدی  بگوئیم: لا اله الا الله . یعنی هیچ معبود بر حقی به جز از الله نیست و تنها او مقتدر است که لایق عبادت و پرستش است و اوست که  ما را حلق کرده و از ما خواسته است که در نظام آفرینش او تفکر کنیم تا  او متعال را با قدرت نا محدودش به شناسیم و باور کنیم  و اطاعت نمائیم.

پس مقتدر است    "  الله "    حل  جلاله

  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر