۱۳۹۴ فروردین ۱۰, دوشنبه

نامه دوم به استاندار محترم سیستان و بلوچستان



بنام الله مقتدر

بتاریخ: 10/1/1394 شمسی
جناب آقای علی اوسط هاشمی
استاندار محترم سیستان و بلوچستان

        احتراما، سال نو را برای انجام خدمات مردمی تر خدمت شما تبریک میگویم و توجه جنابعالی به مطالب ذیل سبب سپاسگزاری خواهد شد.

        جنابعالی والی و استاندار این استان هستید یعنی امور در این محدوده باید با نظر شما و به صلاح مردم بومی انجام شود و کنترل و اشراف تان بر اجرای صحیح امور به منظور کسب رضایت مردم  و کسب رضای الهی امری ضروری است و شما را عاقبت بخیر خواهد کرد.

        جناب استاندار، زبان مادری اقوام مختلف جهان یک امر الهی است و  از حقوق خدادادی همه ملت هاست که با زبان مادری و خدادادی خود بنویسند و بخوانند و سخن بگویند همان طوری که شما به زبان فارسی زبان  مادری تان از این حق برخوردار هستید. ما مردم بلوچ به عنوان یک ملت که در درون مرزهای ایران قرار گرفته ایم خواستار احیای این حق خدادادی مان در کشور هستیم. لذا تقاضا داریم طرح آموزش زبان بلوچی را در مدارس بلوچستان که در قانون اساسی هم در این مورد تصریح شده است به مجلس ارائه بفرمائید تا این حق مسلمه مان قانونا به ما اعطاء گردد و انجام این کار یکی از وظایف جنابعالی است چون خواست مردمی است که شما بر آنان به عنوان حاکم وقت و رسیدگی به امورات آنها مقرر شده اید.

منتظر اقدام  جنابعالی در این خصوص هستیم. الله مقتدر به جنابعالی توفیق انجام اعمالی را بدهد که مورد تقاضای مردم محدوده  حکمرانی  شما هستند.

با تقدیم احترام،
محمد آرمیان
دبیر کل


نهضت عدالت بلوچستان ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر