۱۳۹۳ دی ۱۵, دوشنبه

نوشته ای در دفاع از دستگیر شدگان بی گناه نصیر آباد- سرباز- بلوچستان



بنام الله مقتدر
15 دیماه 1393 خورشیدی
بازداشت فله ای در نصیر آباد سرباز را محکوم می کنیم.

خبر کشته شدن یک بسجیی بلوچ و یک معلم غیر بلوچ در رسانه های استان با آب و تاب به منظر عام آمد و رسانه های رژیم  این خبر را آنقدر پر رنگ کردند گونی که زلزله ای در منطقه رخ داده باشد و در مقابل این اتفاق ناموسی  شاهد هستیم که  ده ها، صد ها و بلکه هزار ها بلوچ بیگناهی که در محیط زندگی خود به دنبال لقمه نانی بوده اند  توسط تیر اندازی مستقیم زابلی ها در طول این سی وپنج سال حکومت جمهوری اسلامی کشته شده اند ولی نه تنها که هیچ انعکاسی در رسانه ها نداشته است بلکه هیچ ارگانی خود را موظف به تعقیب این کشتار ها ندانسته است و هیچ قاتلی از قاتلین ملت بلوچ تا کنون دستگیر و محاکمه نشده است. این وضعیت برای ملت بلوچ باید قابل تأمل و تأثر باشد.  یک چنین بی عدالتی بزرگ چرا مورد توجه ملت بلوچ نیست؟

بنا بگزارش کمپین فعالین بلوچ و گروههای خبری دیگر در رابطه با قتل این دو نفر اطلاعات و سپاه  استان تعدادی از مردم روستای نصیر آباد را در سحرگاه وقتیکه همه در خواب بوده اند با یورش به خانه های شان دستگیر و به بازداشت گاههای خود برده اند تا زیر شکنجه قرار دهند و به اعتراف زورکی برای محکوم کردن خود وادار نمایند  و بر اساس همین اعترافات بی اساس که تحت شکنجه گرفته میشود  این بی کناهان را به زندان طولانی مدت و یا اعدام محکوم کنند و این خیلی عجیب است که  ملت ما هنوز هم نمیداند که در چه وضعیتی قرار گرفته است و نمیداند که  برا ی جلوگیری از این نوع بگیرو ببندهای خود سرانه چه باید بکند و نمیداند که حالا دیگر خیلی لازم شده است که بفکر چاره ای اساسی باشند تا این سلسله جنایات هر چه زودتر متوقف شود و قانون بر جامعه حاکم گردد. این قتل ها غالبا ثابت شده است که بخاطر موارد اخلاقی و ناموسی صورت میگیرد و متاثرین برای دفاع از ناموس و عزت و غیرت خود دست به چنین اقدامات تلافی جویانه ای میزنند و چون انگیزه ای  برای رسیدگی به این گونه تخلفات از سوی حکومت نیست بطور طبیعی چنین اتفاقاتی میافتد و مامورین حکومت در چنین وضعیتی حق ندارند مردم بیگناه یک منطقه  را با این وضع بیرحمانه و خود سرانه  به اسارت بگیرند.

 با دیدن اینگونه موارد متوجه میشویم که مردم بلوچ در سر زمین خود صاحب هیچ حقی نیستند  و محکوم به این هستند که سر بزیر و خفه و ساکت و چاپلوس و دست به سینه  زندگی کنند و در مقابل هر ظلم و تجاوزی که از سوی مامورین نظام صورت میگیرد هیچ عکس العملی از خود نشان ندهند تا این مامورین بتوانند بطور دلبخواه  بر پشت این مردم سوار باشند.

 اسامی افراد بیگناه دستگیر شده طبق اعلامیه رسانه های مردمی بشرح ذیل است:
1- مسلم دهقانی فرزند کریچ 2- خالد دهقانی فرزند کریچ 3- اکبر دهقانی فرزند موسی 4- امید بهرامزئی فرزند گل خان 5- نوید بهرامزئی فرزند گل خان 6- زبیر بهرامزئی فرزند شهداد 7- عامر گهرامزئی فرزند محمد کریم 8- ابوبکر ملازهی فرزند ابراهیم 9- صدیق بهرامزئی فرزند احمد 10- فرهاد بلیده ای فرزند عارف 11- ادریس بلیده ای فرزند عبدالطیف 12- بشیر بلیده ای فرزند عبدالطیف 13- امیر بهرامزئی فرزند ایوب 14- داود بهرامزئی فرزند دادمحمد 15- ماجد بهرامزئی فرزند مولوی عبدالرحمن 16- یوسف رند بلوچ فرزند دادرحیم 17- امین رند بلوچ فرزند داد رحیم 18- زبیر از روستای علی آباد.

ای مردم بلوچ، آقای استاندار، ای علمای بلوچ، ای خوانین بلوچ، ای تحصیل کرده ها و دانشگاهیان بلوچ و ای همه انسان های با انصاف و اهل منطق در تمامی ایران شما را بخدا و شما را به وجدانتان قسم آیا اینهمه آدم در کشتن یک بسیجی و یک معلم میتوانند دست داشته باشند!؟ آن کسی که بر سر یک مسئله ناموسی اقدام بقتل این دو نفر کرده است کاملا واضح است که قبل از این اقدام راه فرارش را دقیقا بررسی کرده و پس از انجام قتل از صحنه خارج شده است  و انهائی که در سحرگاه که در خانه های شان با خیال راحت خواب بوده اند میشود تصور کرد که در چنین اقدامی دست داشته باشند؟ آیا این یک حکومت قانونی است که با این روش  دارد بر مردم حکومت میکند یا یک باند تبهکار غارتگر است که مشتی اراذل بی وجدان و بی خدا را در استخدام خود درآورده و اینگونه بیرحمانه دارد بر مردم حکومت میکند تا بلکه چند صباحی بیشتر بتواند بر پشت این مردم سوار باشد و مملکت را غارت کند و مقداری از این پولهای  غارت شده ملت  را در بانک های یهودی بنام خود انباشته کنند و مقداری از آنرا در عراق و سوریه و لبنان و  یمن و افغانستان و پاکستان و جاهای دیگر صرف کشتار مسلمین موحد کنند تا نظام  شرک آمیز خود را بر جهان اسلام مسلط نمایند و بتدریج همه جای دنیا را هم برای خود و هم  برای انسانهای اهل حق تبدیل به جهنم نمایند. آیا هیتلر که اینهمه بدنام است چنین بود؟ هیتلر بر ابر قدرتهای زمان خود نظیر انگلیس و فرانسه و ایتالیا و روسیه  در افتاده بود و هرگز اسلحه بدست عده ای اوباش و بی وجدان نداده بود که به سراغ مردمانی غیر مسلح و بی دفاع بروند و در عالم خواب به آنان یورش ببرند و با زور اسلحه به کشتار گاه های خود منتقل نمایند  و با این رفتار سخیف نشان دهند که قوی و قدرتمند هستند. ای خاک دو عالم بر سرتان ای قدرتمندان پوشالی که معنی کلمه خجالت را هنوز یاد نگرفته اید خجالت بکشید بی شرم های زمان. ای هزار لعنت بر این قدرت بی منطق تان باد که ضعیف کشی را بحساب قدرت خود میگذارید. اینهائی که شما گرفته و برده اید تا قدرت خود را به اثبات برسانید همه مردمی غیر مسلح، ضعیف و بی آزار بوده اند و شما  با اینکار مردم را دارید مجبور میکنید که از این پس بفکر سلاح بیفتند تا شما اینگونه گوسفند وار آنها را به این آسانی  به آغل های تان نبرید.

ای مردم بلوچستان و ای مردم با شرف ایران در مقابل اینگونه جرایم حکومتی بی تفاوت ننشینید که فردا نوبت بشما هم میرسد پس عکس العمل شدید از خود نشان دهید و نگذارید این بیگناهان را بیش از این در زندان و شکنجه نگهدارند تا پیامی داده باشند  به بقیه ملت و بگویند که ما قدرت داریم. لعنت بر این قدرت ضیف کش. وقت آن رسیده است که مردم بفکر مسلح شدن بیفتند تا به این راحتی و جرم نکرده  به کشتارگاه های این رژیم دژخیم نروند و به این سادگی و راحتی دستگیر نشوند. زنده باد عدالت  و مرگ بر دیکتاتوری  و جنایت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر