۱۳۹۳ دی ۲۰, شنبه

فرق انسان با حیوان در چیست؟

بنام الله مقتدر
بقلم : محمد آرمیان
فرق انسان با حیوان در چی هست؟

اگر در این باره تا حالا دقت نکرده ایم حالا کمی دقت میکنیم. حیوان گرسنه میشود غذا میخورد انسان هم گرسنه میشود غذا میخورد. حیوان تشنه میشود آب میخورد انسان هم تشنه میشود آب می خورد (مینوشد). حیوان خسته میشود استراحت میکند انسان هم خسته میشود استراحت میکند.  حیوان زاد و ولد میکند انسان هم زاد ولد میکند، حیوان پیر میشود و می میرد انسان هم پیر میشود می میرد. خوب تا اینجا و با این حساب هیچ  فرقی با هم ندارند، این طور نیست؟ اما همه معتقدیم که انسان با حیوان فرق دارد. حالا  بیائید با هم این فرق را پیدا کنیم. 

به نظر بنده یک فرق در اینست که حیوان دین ندارد  و انسان دین دارد. انسانی که دین ندارد و خالقش را نمی شناسد و به احکامش عمل نمیکند  مثل حیوان است. در جنبه ای دیگر بررسی میکنیم: حیوان زبان دارد ولی در زبانش قوه گویائی نیست و در مقابل ظلم همیشه ساکت است و انسان در زبانش قوه گویائی هست  میتواند در مقابل ظلم اعتراض بکند، سخنرانی بکند، فریاد بکشد و بقیه مردم را متوجه ظلم بکند و بشوراند و با خود همداستان بکند  ولی اگر ظلم را دید و ساکت و بی زبان ماند به نظر شما آیا مثل حیوان بی زبان نیست؟ در این جنبه که هردو انسان و حیوان در مقابل ظلم ساکت می مانند آیا  یکسان نیستند؟ بله  یکسان هستند چون هر دو ساکت اند. یک فرق دیگر:    پنجه حیوانات بشکل سمّ کرخت و غیر منعطف است چون  توان گرفتن و برداشتن چیزی را ندارند  ولی پنجه انسان انگشت دارد میتواند باز و بسته شود و برای مقابله با ظلم میتواند مشت بشود و بر دهان یک  رجز خوان زورگو بکوبد تا جلوی رجزخوانی اش را بگیرد، میتواند قلم بگیرد و موارد ظلم را بنویسد و به اطلاع بقیه برساند و با قلم ظالم را از ظلمش باز دارد و اگر ظالم بوسیله قلم از ظلم باز نیامد میتواند یک تفنگ اتوماتیک  نظیر کلاش بردارد و خشابش را پر از گلوله بکند و ظالم را به رگبار به بندد وبا این صلاحیتی که در دستش موجود است جلو ظلم را بگیرد ولی اگر از این توانائی های  خدادادی اش که برای حفظ کرامت انسانی باو داده شده است استفاده نکرد و در مقابل هر ظلمی  مثل حیوانات بی تفاوت ماند و هیچ استفاده ای نکرد در این جنبه چه فرقی با حیوان دارد!؟ آنهم در مقابل ظلم منفعل و ساکت و بی تفاوت است  و اینهم. در اینجا لازم است بیندیشیم که خدا این توانائی های فوق العاده را چرا  به انسان داده است و به دیگر حیوانات نداده است؟

 در اینجا این نتیجه بدست میاید انسانی که صلاحیت های ویژه ای را که خالق باو داده است تعطیل نموده  و از آنها استفاده نمیکند عملا خود را در ردیف حیوانات قرار داده است. یک حیوان بی زبان جز بار کشیدن و سواری دادن چه حق دیگری تا بحال داشته و یا خواهد داشت که یک انسان شبیه به آن داشته باشد.
 اظهار چنین حقیقت مهم و سنگینی که غالبا فراموش شده است و هیچ کسی بفکر آن نبوده و نیست احتمال دارد عده ای را ناراحت کند که ما ساکت ها و زبان بسته ها را با حیوانات مقایسه کرده است  ولی این یک حقیقت است که اگر آنرا مورد توجه قرار ندهیم این چهار روز عمر را اجبارا و حتما باید در ذلت و سربزیرانه و چاپلوسانه بگذرانیم و خود را به قبول  یک زندگی غلامانه و محکومانه و حیوان مآبانه راضی کنیم و بگوئیم که ما ضعیف هستیم و از دست ما هیچ کاری ساخته نیست و  الله بخشنده است. ولی فراموش نکنیم که  الله مقتدر با تمام بخشندگی اش یکی از صفاتش قهار و سختگیرهم هست  و انسان را با اعطای این صلاحیت های ویژه که استفاده از آن فرق بین حیوان و انسان را مشخص میکند موظف به انجام وظایفی کرده است که با عمل کردن بر آن انسانیت خود را به اثبات برساند و ان اینست که مثل حیوانات قبول ظلم و ذلت نکند که در این صورت  اذّل مخلوقات خواهد شد و از نعمتهای نا محدودش در جنت محروم خواهد گشت و استحقاق رفتن به جنت پر نعمت را بطور کلی از دست خواهد داد.  پر مسلم است که خداوند حیوانات را هر چند که مظلوم هستند به جنت نمی برد جنت جای انسان هاست و انسانهای حقیقی که لقب اشرف مخلوقات را دارند همانی هستند که از صلاحیت های ویژه ای که از سوی خالق به آنان اعطاء شده است حد اکثر استفاده را کرده و میکنند  و یکی از وظایف خیلی مهم و جدی الهی که  بر انسان فرض نموده است و عزت را در انجام این فریضه قرار داده است حکم جهاد است که به کرّات در قران کریم به انجام آن تاکید شده است و ما آنرا ترک کرده ایم و اجازه داده ایم که شیطان پرستان ما را با زور مجبور به سکوت و مطیع خود کنند ولی خالق مقتدر از ما خواسته است که مطیع شیطان و شیطان پرستان نشویم  و بندگی آنان را نکنیم بلکه فقط بندگی او متعال و قادر ذوالجلال را بکنیم تا با دریافت لقب اشرف مخلوقات استحقاق رفتن به بهشت جاودانه و پر نعمت او  را پیدا کنیم.

 حالا قضاوت با شما خواننده عزیز و منصف است که بدون تکبر و خود بینی و بدون تعصب این وضعیتی را که بنده با نیت دلسوزی به بنی نوع خود مطرح کرده ام مورد بر رسی قرار دهید و ببینید ما با این نوع زندگی فعلی که اختیار کرده ایم در کدام یک از این دو دسته قرار میگیریم و اگر خود را در دسته بی زبان ها یافتیم آیا ارزش آنرا ندارد که در نوع زندگی خود تغییری بوجود آوریم؟ چون جنت و جهنم بهر حال در جای خود قرار دارند و  بی صبرانه  منتظرخوش آمد گفتن بما انسان ها هستند.

توضیح: این تفاوت به لحاظ معنوی معنا پبدا میکند و نه به لحاظ ظاهری و جسمانی.  انسان از لحاظ معنوی بخاطر نداشتن دین و نشناختن خالق خود و عمل نکردن بر احکامش همانند حیوانات میشود و از نظر مادی و جسمانی هیچ تغییری نمیکند بلکه همچنان بر روی دو پا راه میرود، لباس گران قمیت اطو کرده و ادکلن زده می پوشد و احیانا از کت شلوار انگیسی، کلاه روسی و کفش سویسی استفاده میکند  و کراواتی هم به گردنش آویزان میفرماید  و با قاشق  چنگال تمام استیل بر روی میز شیشه ای بجای نان جوین در یک رستوران پنج ستاره بیف استرگانف میخورد و بجای آب شراب فرانسه و آبجو هنیکن هلندی می نوشد و همه اش در عالم خور و خواب و خشم و شهوت وغفلت از آخرت بسر میبرد و اینگونه تبدیل بیک حیوان مدرن و پیشرفته میشود و بمب اتمی می سازد و در هیروشیما  بر روی همنوعان خود میاندازد و هزاران انسان بیگناه و بی خبر از همه چیز را در چشم بهمزدنی خاکستر میکند و یا اینکه  در جائی دیگردر سحرگاهانی که عده ای  از مردم بیگناه در نصیر آباد سرباز هنوز در عالم خواب بسرمیبرند و عده از این حیوانات بی دین و از خدا برگشته حریم چهار دیواری آنها  را  شکسته و حرمت انسانی را زیر پا گذاشته و با زور اسلحه این مردم در عالم خواب را زیر مشت و لگد میگیرند و به طرزی  وحشیانه به باز داشتگاه های خود میبرند  و زیر شکنجه میگیرند تا اعتراف به جرم نا کرده بکنند. انسان وقتیکه دین نداشته باشد و از خالقش که جنت و جهنم آفریده است نترسد اینطور تبدیل به یک حیوان وحشی میشود. وسعدی علیه الرحمه چگونه دیده این قضیه را وقتیکه گفته است: خور و خواب و خشم و شهوت شغب است و جهل  و ظلمت،  بدر آی تا به بینی مقام آدمیت. یا حق!
تصاویری از رزمندگان جیش العدل  در دفاع از مظلومین و محرومین ملت خود در بلوچستان.  این مطالب را پس از خواندن لطفا به اشتراک بگذارید تا بنظر همه برسد. به اشتراک گذاشتن این مطالب خود کاری بزرگ و انسانی است و به  بیدار کردن  خفتگان کمک میکند. جزاکم الله خیرا کثیرا.

















هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر