۱۳۹۳ دی ۱۲, جمعه

نامه به جناب علی اوسط هاشمی استاندار محترم بلوچستان



بنام الله مقتدر

بتاریخ: 11/10/1393 شمسی/ مطابق با یکم ژانویه 2015 میلادی

جناب آقای علی اوسط هاشمی
استاندارمحترم سیستان و بلوچستان

        با سلام و ادای مراتب احترام به جنابعالی و دیگر مسئولین محترم نظام و بخصوص مقام محترم رهبری، توجه آن جناب را که عضو ارشد حکومت در این استان هستید به مطالب ذیل معطوف میداریم به امید اینکه مورد توجه قرار بگیرد:
        جناب آقای هاشمی شما بیش از یک سال است که در این استان بعنوان استاندارمشغول خدمت بوده اید و تصور اینست که بیش از هشتاد در صد مردم از عملکرد جنابعالی در چهار چوب وضعیت فعلی راضی هستند و شما به آنچه که در این استان میگذرد دیگر آشنائی و آگاهی کافی دارید.

        در این مجال لازم نیست که ما وارد همه جزئیات شویم ولی قدر مسلم شما  میدانید که سیاست و رفتار دولت های گذشته و حتی این دولت با مردم بلوچ که ساکنان اصلی این استان هستند نه تنها که عادلانه نبوده بلکه خیلی ظالمانه و بشدت تبعیض آمیز هم  بوده است. شما میدانید مردمی که برای مدتی طولانی بصورت عمدی و سیستماتیک تحت ستم قرار می گیرند بالاخره  بفکر چاره کار میافتند که چطور خود را از این وضع نا مطلوب بدر آورند.

         برای نجات از این وضع غیر عادلانه و نا مطلوب ما نامه های متعددی به مسئولین ذیربط نظام در استان و مرکز  نوشته ایم ولی اصلا مورد توجه قرار نگرفته است و همین بی توجهی سبب شده است که این استان نا امن شود و عده ای عمدا خواسته اند که این استان را نا امن نگهدارند تا از این وضع گلالود و آشفته  بتوانند بهره برداری شخصی و سوء استفاده از قدرت نظام  بکنند نظیر حجت الاسلام عباسعلی سلیمانی و حسینعلی شهریاری که تشکیل یک باند مخفی داده اند و به منظور غارتگری نمی گذارند که امنیت در این استان بر قرارشود و برای انجام این هدف زشت و غیر انسانی  از زابلی هائی که در نیروهای مسلح پاسدار، انتظامی، بسیج و اداره اطلاعات  هستند استفاده میکنند و مجوز کشتن مردم بلوچ را به این مامورین تحت اختیار خود داده اند. لذا بر قرار کردن امنیت در این استان نیاز به اصلاحات اساسی و جدی دارد و تا جائی که ما فکرش را کرده ایم این وضع به آسانی و بدون یک اقدام جدی از سوی مقام معظم رهبری اصلاح  نمی شود  و ملت بلوچ پس از سی وپنج سال تحمل این وضع غیر قابل تحمل به این نتیجه رسیده است که برای نجات باید فکری اساسی بحال خود بکند.

        جناب استاندار،  ما بطور دقیق میدانیم که همه دولت های این نظام و هر نظام دیگری که بیاید  در مورد ما مردم بلوچ و بلوچستان یکنوع تفکر دارند و آن قدم بقدم و سال بسال  تضعیف ملت بلوچ تا رسیدن به نابودی کامل  است و با تشخیص چنین وضعی ما حق خواهیم داشت که از خود دفاع کنیم تا نابود نشویم.  جناب استاندار،  اگر شما بجای ما می بودید آیا چنین حقی برای خود قایل نمی شدید؟

        جناب استاندار، ما مردم بلوچ زمانی به حقوق اساسی و بنیادین خود خواهیم رسید که طرح خودمختاری بلوچستان از طریق مجلس شورای اسلامی بتصویب برسد و به اجراء در آید و صیانت ملت بلوچ  در درون مرزهای ایران تنها در اینصورت امکان پذیر خواهد بود و ما خواهان آن هستیم.

        ما مردم بلوچ با نظام و مسئولین آن هیچ دعوا و دشمنی شخصی و خاصی نداریم.  دعوای ما فقط برای رفع مظالمی است که در حق ما میشود جناب استاندار و این دعوا با غیر از نظام جمهوری اسلامی هر نظام دیگری هم که می بود بوجود می آمد و ادامه پیدا میکرد. اگر مسئله خودمختاری ملت بلوچ و حق تعیین سرنوشت بدست خود این ملت توسط دولت شما به تصویب برسد ما موافق با نظام و دولت مرکزی و استحکام آن خواهیم بود و در کنارش خواهیم ایستاد و به سازندگی محل زیست خود خواهیم پرداخت تا مثل بقیه انسان های صاحب حق دنیا بتوانیم با عزت  زندگی کنیم آیا این یک پیشنهاد عادلانه نیست؟

جناب استاندار، این یک نامه رسمی از سوی " نهضت عدالت بلوچستان" به مسئولین محترم نظام است تا در رابطه با این قضیه که امنیت و سعادت ملت بلوچ به  آن وابسته است قدمی مثبت بردارند و عدالت را که نیاز اساسی همه انسانها در سطح جهان است ملحوظ نموده و رعایت بفرمایند که  در اینصورت هم الله مقتدر و هم ملت مظلوم بلوچ از آنان راضی خواهند شد و اجرای این امر انسانی کمک زیادی به استحکام نظام خواهد کرد و این نبرد مسلحانه که بخاطر مظالم بیش از حد مامورین نظام در این استان بوجود آمده است به پایان خود خواهد رسید و امنیت در کشور بر قرار خواهد شد. آیا با این پیشنهاد انسانی و عادلانه و خداپسندانه نمیتوانید موافق باشید و چرا!؟

جناب علی اوسط هاشمی استاندار محترم، شما عضو ارشد دولت در این استان هستید بهمین دلیل این نامه خطاب به جنابعالی  نوشته شد تا شما رونوشت  برابر با اصل آن را به روسای محترم  قوای سه گانه کشور و بخصوص  به اطلاع مقام معظم رهبری برسانید و آنرا پیگیری بفرمائید تا فیصله نظام در این رابطه به اطلاع ما در صفحه شخصی تان در فیسبوک و همچنین به اطلاع حضرت مولانا عیدالحمید اسماعیل زهی امام جعمه مسجد مکی زاهدان و رهبر اهلسنت ایران در زاهدان، باطلاع حضرت مولانا عبدالصمد ساداتی در سراوان، به اطلاع حضرت مولانا عبدالصمد دامنی در ایرانشهر و باطلاع  حضرت مولانا عبدالرحمن ملازهی در چابهار و همچنین نمایندگان مردم بلوچستان در مجلس شورای اسلامی برسانید و ملت بلوچ را از خود و از نظام سپاسگزار نمائید. ما حد اکثر برای نوشتن نامه ای دیگر تا اول سال 1394 شمسی منتظر جواب این نامه خواهیم ماند و امیدواریم که با تصمیم عادلانه ای از سوی مسئولین محترم نظام روبرو شویم و جزاکم الله احسن الجزاء فی الدارین.

با تقدیم احترام به همه،

محمد آرمیان
دبیر کل
نهضت عدالت بلوچستان ایران

رونوشت : به علمای محترم  فوق الذکر و نمایندگان محترم مردم بلوچستان در مجلس شورای اسلامی.  




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر