۱۳۹۴ آذر ۵, پنجشنبه

خطاب شماره 10 - قابل توجه علمای کرام اهلسنت در بلوچستان

بنام الله مقتدر
خطاب شماره  10 -  قدر و قیمت  خاک وطن را بدانیم
قابل توجه علمای کرام بلوچستان

          دین و سر زمین  برای  سعادت  هر ملتی هر دو ضروری و حیاتی هستند  و ارزش آن  را دارد که بهر دو اهمیت  بیش از حد معمول داده شود.  دین برای سعادت آخرت است  و سرزمین یا وطن برای سعادت دنیا.
          علمای کرام ما  در بلوچستان با تأسیس  مساجد و مدارس دینی  و توجه  کافی به این امر، الحق و الانصاف  شایسته تقدیر هستند  و به همت والای شان باید  احسنت گفت چون اگر به  امر احیای دین توجه نمی کردند   معلوم  نبود که مردم  ما امروز گرفتار چه نوع  شرکیات و خرافاتی می شدند.  الحمد لله  دین  توسط علمای گرامیقدر مان به اندازه کافی حفاظت شده است. آما در مورد سرزمین چی آیا در این مورد هم توجهی شده است؟ نه  و هرگز نه! و فقط بهمین دلیل است که  بدست همسایه شمالی بی تقوای مان گرفتار آمده ایم و در وطن مان در ترس و  وحشت و نا امن زندگی می کنیم.

          اگر علمای مان در کنار مقوله دین  به مقوله  وطن و سر زمین هم  توجه میکردند و در این زمینه دانش لازم را به  فرزندان ملت  خود  میدادند ما امروز در سر زمین مان  با  حفظ هویت خدادادی مان در امنیت و بدون مزاحمت  زندگی میکردیم  و اینهمه اجنبی  تا این حد وحشتناک بر سرنوشت و زندگی مان مسلط نمی شدند  و در همه  امور شخصی و اجتماعی  مان تا به این حد غیر قابل تحمل  دخالت نمی کردند.

          دلیل ادامه این تسلط وحشتناک  ملت فارس  بر ملت بلوچ  فقط  اینست که  تا کنون  کسی به فرزندان مان این درس را نداده است  که بلوچ هم یک ملت است  و بلوچستان وطن و سر زمین اوست  و باید از این نعمت، ثروت  و عطیه  گرانقدر الهی  با چنگ و دندان حفاظت کند تا دیگرانی از دور دست نیایند و آن را از دست صاحبان اصیل آن نگیرند.  بخاطر همین غفلت و سهل انگاری بزرگ،  ما بطور روزمره  شاهد توطئه های  گوناگن مامورین حکومت گجر در سر زمین خود هستیم که گاهی  با ترور و اعدام  و زندانی و شکنجه کردن علماء مان  و گاهی  با کشتن  فرزندان محروم  ملت   مان که در سرزمین خود به دنبال پیدا کردن لقمه نانی برای ادامه زندگی خود هستند با وارد کردن اتهامات  بی اساس  همه را خفه  و زندگی ملت ما را  نا امن و تبدیل به جهنم کرده اند.  آیا وقت آن نرسیده است که  علماء،  سرداران و تحصیل کرده  های مان  ترس را کنار بگذارند  همت کنند  و تکانی بخود بدهند  و اهمیت  وطن و سر زمین را به  فرزندان و مردم خود  بیاموزند  تا  آن مقدار که  دیگر به هیچ عنوان  با گجر  و این حکومت توطئه گر که  بطور واضح  دشمن ملت بلوچ است همکاری نکنند.
            در باره  اهمیت وطن و سرزمین  اگر توفیق الهی شامل حالم باشد  در پُست آینده  کمی مفصل تر خواهم نوشت.  ای ملت بلوچ قدر وطن خود را بدانید و دشمن را از موطن  خود به رانید  تا بدون مزاحمت  و این بیگیر وببند های خودسرانه  در امنیت و با عزت زندگی  کنید.

 با احترام به همه آنهائی که به حرف حق گوش میدهند و به آن عمل میکنند،

محمد آرمیان
دبیر کل :  نهضت عدالت بلوچستان ایران

         


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر