۱۳۹۳ شهریور ۳۱, دوشنبه

موصوع : سلفیت در بلوچستان - 3



بنام الله مقتدر

موضوع: سلفیت در بلوچستان – 3

بقلم: محمد آرمیان

        موضوع سلفیت را برادری در فیسبوک مطرح کرده بود با این عنوان که : " سلفیت چیست"؟ بنده که در این باره اطلاعاتی داشتم خواستم یک اظهار نظر بکنم و بگذرم ولی عکس العملی که از سوی برادران این فرقه  و خواهر زاده  سلفی شده  بنده شد  سبب گردید که این موضوع تا روشن شدن همه ابعاد آن ادامه پیدا کند.

        بنده  در مورد فعالیت  سلفی ها در جاهای دیگر دنیا هیچ اطلاعی ندارم  و دقیقا نمی دانم که بر روی چه هدفی کار میکنند ولی با توجه به  ارتباط نزدیکی که  با بعضی از افراد این فرقه که تعدادی از آنها در خانواده خودم هم  هستند متوجه پندار و گفتار و  کردار بعصی از فعالین این فرقه  شده ام که در مجموع نا موزون، غیر اسلامی، غیر موجه و غیر ضروری برای جامعه اسلامی ماست  به این دلیل که   در دراز مدت برای ملت مسلمان این منطقه  ایجاد  مشکل خواهد کرد.

         سرکردگان نفاق و فتنه گران  بین المللی یهود آدمهای خیلی متفکرو دانائی هستند و در طرح  فتنه ها چنان تخصص بالائی دارند که خود شیطان را هم فریب میدهند چه رسد به آدمهای ساده دل و جاهل و مستعد فریب خوردن را. این متخصصین ضد اسلام  هدف را چنان ظریف طراحی میکنند که ساده لوحان زود باور با دل و جان جذب آن میشوند و در اجرای آن از یکدیگر پیشی میگیرند و بخصوص اگر مشکلات مادی و معاشی شان هم در چنین سرگرمی های مقدسی بر طرف  شود و این  سرگرمی مقدس  برای فریب خوردگان و جذب شدگان  بصورت یک شغل هم درآید.

         یهود فتنه گر در به ثمر رساندن این فتنه از بر چسپ سلف صالح استفاده کرده است و با همین شیوه  ظریف و فریبنده  هدف نا مقدس خود را خیلی زیرکانه  با  لعافی از تقدس و بظاهر مایه ای علمی پنهان کرده و برای سردرگم کردن جوانان سواد اعظم مسلمین  کتب متعددی را با احادیث جعلی و خود ساخته تالیف و در میان امت مسلمه منتشر کرده و مبلّغینی را هم  برای توضیح و تفسیر این کتب با حقوق و مزایای بالا به کار گماشته و با همین روش توانسته است تخم این فتنه مقدس  را در جاهای مختلف مناطق اسلامی بکارد و آبیاری کند تا این بذر فتنه  دیر یا زود تبدیل به درختی تنومند شود و فرزندان مسلمین در زیر سایه آن برای ضربه زدن به اسلام و جامعه اسلامی خود  به جرّ و بحث و تحقیق و تفسیر به پردازند و وقتی بر عمل کردن به دین اسلام برای شان باقی نماند و یهود همچنان با خیال راحت بر پشت امت مسلمه سوار باقی بماند. یهود  فرقه های منحرف بظاهر اسلامی متعدد  را در سطح جهان با همین شیوه  به وجود آورده است   تا  با  دست به گریبان نگهداشتن مسلمین  با یکدیگر آنان را در همه جا  تضعیف  نموده و  در سطح جهان تحت کنترل و زیر دست و مطیع و فرمانبردارخود داشته  باشد.

          الان بیانیه برادر عمران قاسم زئی را که یکی از فعالین و مبلغین این فرقه جدید در بلوچستان  است و چیزی بیش از یک کلی گوئی نیست که در جواب به بنده در واتساپ منتشر کرده است  با هم مورد توجه قرار میدهیم:

 " آنچه که باعث این جبهه گیری نا صحیح علیه سلفیت میشود آنست که عده ای در پشت مذهب فقهی حنفی پنهان شده اند در حالیکه در عقیده علاوه بر ماتریدی و اشعری بودن صوفی هم هستند. همین پنهان شدن شان در پشت نام مذهب حنفی عامه مردم را فریب داده و عده ای به اشتباه گمان میکنند که سلفیت رسالتش مبارزه با مذاهب فقهی هست. حال آنکه سلفیت بنیانگذاران مذاهب  را سلفی میداند و سخنان خود شان را مستند به سخنان امامان چهارگانه میدانند حال آنکه در تعریف سلفیت سه قرن اول اسلام شامل هستند پس نمی شود سلغیت را پدیده ای جدید دانست و عده ای دیگر گمان میکنند که سلفیت به فرار از مذاهب چهار گانه دعوت میکند این دو قول نادرست نسبت به اینان می باشد بلکه اینان میگویند قرآن و سنت به فهم سلف صالح امت. هیچ کس به تنهائی توان استخراج احکام از قران و سنت را ندارد مگر آنکه همراه با فهم سلف صالح باشد. بین ما و شما آقای آرمیان کتابها هستند بیا با هم آثار علماء را بر رسی میکنیم به بینیم کدامیک بر حق است!  با هم به سخنان متخصصان دینی پناه می بریم. اگر بدون پشتوانه علمی ما سخن گفتیم شما سخنان ما را به دیوار بگوبید."

        دراین بیانیه تضاد در قول و فعل و همچنین سفسطه و کلی گوئی وجود دارد. ایشان از جواب دادن به سئوال بنده گریز زده و در واقع ندانسته  ما فی الضمیر و روش کار این فرقه را نمایان کرده است.

       برادر سلفی،  بنده بشما گفتم که ما حنفی هستیم و مسلمان به این دلیل که گفته ایم و میگوئیم: لا اله الا الله محمد الرسول الله و بر ارکان چهار گانه دیگر اسلام که عبارتند از نمازو روزه و زکات و حج عمل میکنیم. از شما سئوال کرده بودم که با این حساب مسلمان هستیم یا نیستیم؟ جواب ندادید. حالا  اگر میفرمائید که مسلمان نیستیم بگوئید که چه رکن دیگری از اسلام باقی مانده است تا به آن عمل کنیم و مسلمان به حساب بیائیم؟ اگر میگوئید که مسلمان هستیم می پرسیم که فرقه شما چرا باید به وجود آید و این وسط میخواهد چه کار بکند؟ سلفیت عین وهابیت یک برچسپ برای فتنه گری است اما به شیوه ای معکوس عمل میکند سلفیت از درون و وهابیت  از بیرون ولی  هر دو برای ضربه زدن به اسلام به وجود آمده اند.  شما جواب همین سئوال را در فیسبوک به مردم مسلمان و حنفی مذهب بلوچستان که در میان آنان به فعالیت پرداخته اید بدهید.  بنده در پست های بعدی جواب کلی گوئی ها، تناقضات و سفسطه های بی فایده و غیر ضروری شما را تا روشن شدن حقیقت خواهم داد و شما هم بهر یک از حرفهای بنده اعتراضی داشتید در فیسبوک  مطرح بفرمائید و قضاوت را به عهده مردم می گذاریم  و برای اینکه پست ها طولانی و برای خوانندگان خسته کننده نباشد این پست را در همین جا تمام میکنم. لذا منتظر پست های بعدی بنده در وبلاگ وتواجهی نهضت عدالت بلوچستان باشید. یا حق!   

          

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر