۱۳۹۵ تیر ۳, پنجشنبه

قسمت ششم - قضیه بلوچ و بلوچستان

بنام الله مقتدر
قسمت ششم -  قضیه بلوچ و بلوچستان
قابل توجه آحاد ملت بلوچ:
          تا همه مان حقیقت پذیر نباشیم بجائی نخواهیم رسید. منافقت و دو روئی متاسفانه  در ملت ما نهادینه شده است. همه مان سعی داریم تا با کتمان حقایق همه را از خود راضی نگهداریم هم خودی و هم غیرخودی را، هم دوست  و هم دشمن را.  با این نحوه زندگی نه تنها که بجائی نخواهیم رسید بلکه نابودی مان امری مسلّم و قطعی خواهد بود.  پس صراحت و صداقت در رفتار مان تنها ضامن پیروزی و نجات از ظلم و غلامی  خواهد بود.
          قضیه بلوچ و بلوچستان تا چندی پیش بطور کلی مکتوم و فراموش شده بود ولی بفضل الهی و کوشش شبانه روزی تعدادی از فرزندان بیدار و بپا خاسته ملت بلوچ که اخیرا به آگاهی رسیده اند  این موضوع  هماکنون  بشدت داغ شده است و از هر طرف صدائی بلند است تا ملت بلوچ بحق خود برسد اما رهبری واحدی که این خواسته را محقق کند فعلا موجود نیست چون عده ای خودمختاری میخواهند، عده ای استقلال میخواهند و عده ای هم میگویند که نه خودمختاری و نه استقلال بلکه رژیم مسلط بر سرنوشت مان خود بر سر رحم آید و دست از ظلم و ستم و حق کشی بردارد و فقط همین اندک آسایش  ما را بهم نزند و بهمین اندازه هم راضی هستیم   که خواسته ای بس ضعیف و نا امید کننده است. با توجه به این حقایق باید قبول کنیم که ما فعلا در مرحله آگاهی هستیم و تا تمامی ملت مان برای رسیدن به یک هدف مشخص متفق و متحد و همصدا نشود همه این خواسته ها فقط در حد یک آرزو باقی خواهد ماند و با ادامه این وضع موجود  این آرزو هم پس از مدتی از بین خواهد رفت و ما محو خواهیم شد.
          ما تا زمانی که بهمه نواقص و عیوبی  که در خودمان موجود است  و سبب اصلی بوجود آمدن این وضع اسف انگیز شده است توجه نکنیم و این عیوب را از خود نزدائیم به اتحاد و همبستگی و توان لازم  برای مقابله با دشمن نخواهیم رسید. ما فعلا در مرحله آگاه سازی هستیم و در این کارمان بدون کمترین غرض و یا خصومتی با یک شخص معین  و یا یک قشر مشخص به عیوب و یا نواقصی که در آنان موجود است صادقانه و صریح و بدون خود سانسوری خواهیم پرداخت فقط و فقط به این منظور که تلنگری باشد برای متوجه کردن آنان نسبت به رفتاری که با جامعه خود دارند به امید اینکه  این سبب تغییر مثبتی در رفتار شان گردد و با چنین تغییر مثبتی ملت ما به آگاهی لازم برسد و متحد گردد و از این بی تفاوتی مرگبار و از این سربزیری ذلت بار بدر آید.
          هدف مان رسیدن ملت بلوچ به خودمختاری در جغرافیای ایران است و این یک خواسته کاملا منطبق با  عدالت است و چنین خواسته ای  در هیچ جای دنیا منع قانونی ندارد و در ایران هم نباید داشته باشد ولی اگر همه مردم  ما خواستار این حق خدادادی و اساسی مسلّم  خود نشوند و برای رسیدن به آن همصدا نشوند و از وقت و مال و جان و دیگر صلاحیت های خود مایه نگذارند دشمن متجاوز با میل خود آن را بما تقدیم نخواهد کرد.  پس وقت آن رسیده است که  افراد ملت ما این ترس بیهوده را  کنار بگذارند و خود را برای  مقداری از فداکاری آماده نمایند. در پست بعدی اگر توفیق خداوندی شامل حال گردد مسئله رهبری در بلوچستان را زیر بحث خواهم آورد. تا آن وقت الله متعال یاور و نگهدارتان باد. آمین
محمد آرمیان
دبیر کل : نهضت عدالت بلوچستان
بتاریخ: 4/4/ 1395 شمسی

مطابق با: 24/6/2016 میلادی



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر