۱۳۹۵ خرداد ۲۹, شنبه

قضیه بلوج و بلوچستان ( قسمت پنجم)

بنام الله مقتدر
استقلال یا خود مختاری کدامیک؟
قضیه بلوچ و بلوچستان (قسمت پنجم)
سلام بهمه دوستداران بلوچستان و آرزوی موفقیت برای همه.
           شاهد این حقیقت بوده و هستیم که قضیه  بلوچ و بلوچستان بمدت بیش از نیم قرن در سکوت مطلق قرار داشته  چون  هرگز رسانه ای و جهانی نشده  است. هر چند که کوشش های جسته و گریخته  ای در طول این مدت  توسط بعضی از آزادیخواهان شده است  ولی اولا بخاطر نداشتن رسانه،  ثانیا  بخاطر نداشتن اخلاص در عمل و ثالثا  بدون ساختن زیر بنای لازم که برای  یک  مبارزه دراز مدت  لازم  است موفق  به ادامه آن نشده  اند  و بهمین سه دلیل اساسی  مسئله آزادی ملت بلوچ  بار بار متوقف مانده و در سکوتی مطلق و فرساینده  فرو رفته  است  و این سبب شده است که  این ملت  قابل ترحم  تا به امروز در سرزمین خود همچنان تحت ظلم  خودی های فرعون صفت  و اجانب طمعکار باقی بماند  و تحت جبر زمان  زندگی را  بدون داشتن اندک حمایتی انسانی از سوی جامعه جهائی  مظلومانه  بسر کند.
          امروز قضیه  بلوچ و بلوچستان بفضل فداکاری و جانبازی تعدادی از فرزندان مخلص این ملت داغ شده  و در رابطه  با آن از هر سوراخی صدائی بلند است و هر کسی با آزادی کامل نظرش  را در این فضا های مجازی  مطرح میکند  و بدون توجه  به درست یا نا درست نظرش  برای بلوچ  و بلوچستان دل می سوزاند و این امری بغایت  خوشآیند است که بالاخره  تعدادی از فرزندان ملت بلوچ اینک  از خواب غفلت بیدار شده  سکوت را شکسته اند و هر کدام بر اساس محتویات ذهنی خود در این قضیه دخالت  میکنند  و دلسوزی خود را در حد ابراز عقیده و اعلام  نظر ابراز می نمایند. حالا کدام نظریه درست و کدام نظریه نا درست یا کدام نظریه منطقی و کدام نظریه غیر منطقی است  باید به آن پرداخت و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد  تا درست از نادرست تشخیص داده شود و راهی را که در آن داریم حرکت میکنیم با در نظر گرفتن همه جوانب آن برای مان روشن گردد و باز بخاطر ندانم کاری هائی که  در گذشته داشته ایم  ضربه  های ناشی از لجاجت در حفظ  حماقت نخوریم  و این راه را تا  رسیدن به سعادت  با حد اقل هزینه و حفظ صداقت  به پیمائیم.  حالا که مبارزه ای به راه افتاده است این بحث  در میان فرزندان ملت بلوچ بالا گرفته است که خودمختاری بهتر است  یا استقلال  و عده ای  خود مختاری میخواهند  و عده ای دیگر دارند  میگویند که ما خود مختاری دوست نداریم استقلال بهتر است  استقلال می خواهیم عینهو که حالا دشمنان  خودمختاری و استقلال را در دو سینی گذاشته اند و بما حق انتخاب داده اند که یکی از آن را برای خود پسند و انتخاب کنیم  و حالا ما بر سر انتخاب  یکی از آنها  دچار اختلاف و گرفتار جدل  شده ایم و مانده ایم که کدام یک را انتخاب کنیم که  برای مان بهتر باشد و می ترسم که بر سر همین اختلاف  تا رسیدن به نابودی کامل  با یکدیگر دست به یقه باشیم.
          با ید قبول کنیم  که  این هر دو خواسته مطالبه ای  نیک و مقدس هستند  ولی در شرایط فعلی هر دو  فقط  در حد یک  آرزو هستند و تا رسیدن به آن مقاومت ها و فداکاری ها باید کرد و تنها با آرزو کردن و شعار دادن و کامنت گذاشتن در یک فضای مجازی از جائی نا معلوم هرگز به آن نخواهیم رسید و این مطالبه مان  تا ابد بشکل یک آروز در سراب باقی خواهد ماند.  حقایق مربوط به این قضیه و سعادت ملت بلوچ را در قسمت های بعدی این مبحث کنکاش خواهم کرد تا بلکه  به وحدت نظر برسیم و راه مان  را با هزینه ای هر چه کمتر به پیمائیم و چنین خواهد شد اگر در موضع گیری های خود منطق را بر لجاجت و خودکامگی ترجیح دهیم و آنچه را که مفید است به پذیریم.   برای اینکه پست ها طولانی و خسته کننده نشود این پست را در همین جا تمام  و برای سلامت و سعدت تان دعا میکنم. تا آنوقت درامان الله مقتدر باشید. آمین
محمد آرمیان
دبیر کل : نهضت عدالت بلوچستان
بتاریخ: سی ام / خرداد ماه/ 1395 شمسی

مطابق با : 19/ 6/ 2016  میلادی  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر