۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۹, یکشنبه

بررسی انسان - قدم اول

بنام الله مقتدر
بر رسی انسان قدم به قدم تا نتیجه گیری
قدم اول:
انسان شاهکارخالق مقتدر
          همه مخلوقاتی که در این دنیای ماده  وجود دارند نابود خواهند شد بجز از انسان که تنها موجود ماندگار است که هرگز نابود نمی شود و فقط از دنیائی به دنیائی دیگر منتقل می گردد. همه مخلوقات تابع امر خالق هستند و نمی توانند تمرد و سر پیچی از حکم کنند و انسان تنها مخلوق مختار در عمل است که  می تواند از احکام خالق تمرد کند در اینصورت تبدیل به پست ترین مخلوقات میشود و اگر به احکام الهی عمل نماید تبدیل به اشرف مخلوقات می گردد. برای فهم این اظهار نظر چند مثال:
1)     آتش یکی از مخلوقات الله مقتدر است حکم خالق اینست که بسوزاند و میسوزاند نمیتواند از این وظیفه تمرد کند مگر در مواقع خاصی و به امر خود خالق. ( مثلا در مورد حضرت ابراهیم)
2)    آب یکی از مخلوقات الله مقتدر است وظیفه دارد که رفع عطش کند و کره زمین را خنک و مستعد برای حیات نگهدارد. فقط همین کار را می تواند بکند و نمی تواند از حکم خالق تمرد نماید و مثلا در وظیفه آتش دخالت نماید.
3)    خورشید وظیفه دارد نور بیفشاند و بحکم خالق خود میلیون ها سال است که نور افشانی میکند و اندکی هم از نورش کم نشده و از جا و مدار اصلی خود خارج نشده است و نمی تواند بشود.
4)    میلیارد ها ستاره به امر خالق خود ملیونها سال است که  در فلک  و در مدار خود میچرخند و با یکدیگر تصادف نمی کنند و مشغول انجام امر الهی هستند.
5)    ماه ملیون ها سال است که بامر خالق خود در مدار تعیین شده خود میچرخد و تمرد  از حکم  نمی کند و بهمین ترتیب همه مخلوقات در چهار چوب وظیفه ای که به آن امر شده اند عمل میکنند به جز از انسان که مختار است به احکام خالق خود عمل بکند  یا نکند. سعدی علیه الرحمه این موضوع را در دو بند شعر خود چقدر عالی و جامع بیان کرده است:
ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند
تا تو نانی بکف آری و به غفلت  نخوری
همه از بهر تو سر گشته و فرانبُردار
شرط انصاف نباشد که تو فرمان نبری
 فعلا همین مقدار را بخاطر بسپاریم  تا در قدم بعدی یا پست بعدی انسان را باز هم مورد بر رسی قرار خواهیم. الله متعال به همه مان توفیق تفکر و عمل به احکام عطا بفرماید. آمین
         






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر