۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۰, دوشنبه

بر رسی انسان قدم دوم

بر رسی انسان  - قدم  دوم
بنام الله مقتدر
بقلم : محمد آرمیان
          در قدم اول گفتیم که انسان شاهکار خلقت  خالق مقتدر است. برای اینکه بدانیم چطور شاهکار خالق است لازم میشود امتیازاتی را که انسان بر دیگر مخلوقات دارد مورد بر رسی قرار دهیم تا به این حقیقت پی ببریم:
1)     در نظام طبیعت یا در این دنیای مادی و گذرا  که مزرعه آخرت است  انسان تنها مخلوقی است که  در مغز خود عقل دارد  که با ان  میتواند تفکر، تخیل و تعقل کند و مخلوقات دیگر چنین مغزی را که مجهز به عقل باشد ندارند  و  این عقل را خالق به انسان  داده است که با او کار دارد تا  با استفاده از آن  به ذات  مقتدرش که  پنهان از نظرهاست  پی ببرد و او را بعنوان پادشاه حقیقی و مالک این عالم هستی بداند و از احکامش اطاعت نماید. این امتیاز ویژه را هیج یک از مخلوقات دیگر ندارند و به همین دلیل مسئولیتی هم ندارند.
2)    اکثر مخلوقات زنده مانند انسان در دهان خود  زبان دارند ولی زبان آنها صامت است و زبان انسان گویا. چرا این امتیاز به انسان داده شده است و به دیگر خیوانات داده نشده است؟ برای اینکه خالق با انسان کار دارد. باو زبان گویا داده است تا انچه را  که تخیل و تفکر و تعقل میکند برای دیگران بیان کند و در باره این مخلوقات شگفت انکیز و خالق مقتدر شان حرف بزند و حقایق نظام هستی را برای خودش و برای دییگران  واضح نماید و سر انجام معتقد شود که این کائنات لایتناهی  یک خالق مقتدر دارد و ملکوت همه این مخلوقات در قبضه قدرت اوست و بداند که  همین ذات مقتدر همیشه زنده و پاینده است که شایسته پرستش و اطاعت است و لا غیر.  مسئولیت هائی را که زبان گویای انسان  دارد در قدم های بعدی بر رسی خواهیم کرد.
3)    دست انعطاف پذیر انسان از سوی خالق  یک عطیه بزرگ و امتیاز ویژه است که باو داده شده است که با دست همه حیوانات دیگر فرق دارد. مُچ دست حیوانات دیگر کرخت  و بصورت سُم است  و هیچ انعطافی ندارد ولی مُچ دست انسان بصورت پنجه است،  باز و بسته میشود و میتواند اشیاء را بگیرد و بلند کند و در آنها دخل و تصرف نماید. همه تحولات و اختراعاتی که در این دنیای مادی بوجود آمده است  کار همین دست است که از مغز صاحب عقل خود اطاعت کرده است.

          در اینجا یک نتیجه گذرا از مطالب این پُست میگیریم و آن اینست که انسان با داشتن مغز متعقل و متفکر، زبان گویا  و دست پر صلاحیت از همه مخلوقات دیگر مقتدر تر است و این اقتدار را خالق باو داده است، به دلیل اینکه با او کار دارد. در پست آینده وظایفی را که خالق بر این سه امتیاز ویژه انسان مترتب کرده است کنکاش خواهیم کرد. اگر ما  به عنوان یک انسان که شاهکار خالق است در مورد مطلب همین پُست تفکر کنیم با حقایق زیادی آشنا خواهیم شد که ما را بسوی خوشبختی راهنمائی خواهد کرد. تا پست آینده  خدا نگهدارتان باد. آمین  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر