۱۳۹۴ دی ۲۸, دوشنبه

لباس بلوچی یکی از علائم هویت ملی است

بنام الله مقتدر
خطاب شماره 22 -  لباس بلوچ یکی از علائم هویت ملی  مردم بلوچ است
قابل توجه ملت محکوم و تحت ستم بلوچ:
           لباس هم مانند  زبان  یکی از علائم بسیار برجسته هویت ملی هر ملتی است و ملت های دربند و به  آزادی نرسیده مانند ملت ما  حتما و حتما نسبت به حفظ آن بیشتر از ملت های آزاد شده توجه و حساسیت  داشته باشند تا بتوانند ملیت خود را که تحت برنامه های سیستماتیک حکومتی در حال انهدام است محفوظ و زنده نگهدارند.
          برای این کار توصیه میشود که تمام مردم بلوچ از شهری  گرفته تا روستائی ، از بیسواد گرفته تا با سواد،  از علمای دینی گرفته تا علمای عصری  همه  و همه در پوشیدن لباس بلوچی که لباس ملی آنان است یکدیگر را توصیه نمایند تا بطور بر جسته ای  مشخص و مشهور شود که  این لباس ملی  ملت بلوچ است.
           والدین و بزرگان قوم در مناطق خود از مدیران مدارس ابتدائی بخواهند که لباسی برای یونیفرم فرزندان دختر و پسر شان  انتخاب کنند که لباس ملی و بومی آنها باشد.  مخصوصا لباس دانش آموزان دختر در مدارس لباسی باشد کاملا با دوخت  بلوچی  با رنگ روشن و متحد الشکل  تا  مشخص شود که اینها دانش آموزان مثلا  فلان دبستان هستند و از پوشیدن مانتو که لباس ملت بلوچ نیست خود داری نمایند.
           ما  همه مان باید قدم به قدم در حال زنده کردن و حفاظت از جزئیات  هویت ملی مان باشیم تا آنهائی که برنامه نابودی آن  را در دست اجراء  دارند موفق نشوند و ملت ما در سرزمین خود با هویت خدادادی خود زندگی کند.
          همه اقشار ملت ما باید بدانند که هیچ کسی دلسوز ما نیست که مثلا از یک جای دیگر بیاید و به  محافظت از هویت ملی ما بپردازد. همه ملت ها خودشان اینکار را میکنند و ما هم باید خودمان مواظب هویت اصیل مان باشیم که از بین نرود  و اگر اینکار را نکنیم سر زمین مان هم از دست مان خواهد رفت.  به امید بیداری و زنده شدن ملت مان  این فعالیت ملی و مقدس را با تمام توان و ظرفیت خود ادامه خواهیم داد همه با هم بعون الله.
احتراماتم  را بپذیرید،
محمد آرمیان
دبیر کل: نهضت عدالت بلوچستان ایران
28/10/1394 برابر با 18/1/2016


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر