۱۳۹۴ دی ۲۵, جمعه

نامه ای به بان کی مون - دبیر کل سازمان ملل متحد



1/1/2016
از :  محمد ارمیان
دبیر کل : نهضت عدالت بلوچستان  - ایران
به : بان کی مون
 دبیر کل سازمان ملل متحد
نیویورک، ایالات متحده امریکا
عالیجناب،
ما از این  که اولین ارتباط خود را با شما در سازمان ملل متحد بر قرار میکنیم  خوش وقتیم  چون  سازمان شما  را آخرین مرجع قانونی  برای حل مشکلات ملل تحت ستم میدانیم به همین دلیل در نهایت  به شما مراجعه کرده ایم  تا پرونده بلوچستان  در داخال مرزهای ایران را  مورد بر رسی قرار داده   و از ملت  تحت ستم بلوچ  رفع مشکل نمائید و میدانیم که  این یکی از وظایف بنیادین  سازمان ملل متحد می باشد. لذا توجه جنابعالی را برای اقدام مقتضی به  موارد ذیل معطوف میدارم:
1-    از زمانی که جمهوری اسلامی قدرت را در ایران بدست گرفته است در طول  سی و شش سال گذشته  ملت بلوچ  را بشدت تحت ستم و تبعیض قرار داده است. حالا  این فشار بیش از حد رنج آور برای ملت ما غیر قابل تحمل شده است  لذا احساس میکنیم که  دیگر وقت آن رسیده است که   آن سازمان مسئول در این قضیه بین المللی دخالت کند و نقض حقوق بشر در سر زمین ما را متوقف نماید.
2-    ما در فاصله این سی وشش سال بارها از رژیم جمهوری اسلامی تقاضا کرده ایم که به ملیت های غیر فارس در داخل مرزهای ایران حق تعیین سرنوشت و خودمختاری محلی بدهد ولی تا کنون نه تنها که  درخواست های ما را نپذیرفته وهیچ جوابی بما نداده است بلکه بر عکس  بر میزان ظلم  خود  افزوده و ما را مانند مجرمین تحت تعقیب قرار داده است.
3-    رژیم جمهوری  اسلامی  تا کنون ده ها نفر ازعلماء و جوانان معترض ما را با درست کردن تهمت های بی اساس به قتل رسانده است  و صد ها نفر دیگر  در زندان های رژیم شکنجه میشوند  و دها  نفر دیگر هم   اعدام  شده اند و این وضع وحشتناک  و قابل تحمل  هنوز ادامه دارد  لذا ما برای رفع مشکل نیاز به دخالت فوری سازمان ملل متحد را داریم تا این تراژدی را متوقف سازد.
4-  رژیم  جمهوری اسلامی پا  بر روی عدالت گذاشته و ملت ما را در محاصره اقتصادی و محرومیت مطلق  قرار داده  است  و میزان وحشت در جامعه  ما  را به اوج خود رسانده است تا با استفاده از رفتار وحشتناک خود  مردم ما را  در سکوت مطلق نگهدارد و این سیاست ظالمانه خود را بطور مستمر ادامه دهد  لذا ما نیازمند  دخالت و حمایت جدی  سازمان ملل متحد هستیم  تا جلوی نقض حقوق بشر در بلوچستان  را که سرزمین ما ملت بلوچ است  بگیرد.
5-     ما مردم بلوچ  در ایران  مسلمان سنی مذهب هستیم و مانند مردم  عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت،  قطر،  بحرین، اردن ، عمان، مالزی، هندوستان مسلمان معتدل هستیم و با هر نوع خشونت مذهبی مخالف می باشیم  و اینکه  اخیرا مسلح شده ایم فقط برای دفاع از کرامت انسانی و حقوق  ملی- مذهبی  خود  در مقابل رفتار حشونت آمیز و ظالمانه  جمهوری اسلامی است  که قصد نابودی  هویت ملی  ما را دارد.
6-    به  اطلاع میرساینم  به  محض اینکه رژیم جمهوری اسلامی به نظامی فدرال مانند پاکستان یا هندوستان موافقت کند و به ملت ما و دیگر ملیت های مظلوم در ایران حق خودمتاری و تعیین سرنوشت بدهد ما اسلحه خود را بر زمین خواهیم گذاشت و یک زندگی مسالمت آمیز را با ملت فارس و حکومت مرکزی شروع خواهیم کرد، در غیر این صورت  مبارزه مسلحانه  خود را  برای حصول خودمختاری تا پایان سال 2016 ادامه خواهیم داد  و از آن ببعد شعار ما از خودمختاری به استقلال کامل تغییر خواهد کرد چون نمی خواهیم بطور کلی نابود شویم. این وضع ملت بلوچ در ایران است  لذا ما نیاز به حمایت سازمان ملل متحد داریم تا از این وضع  ظلم آمیز  نجات پیدا کنیم.
در پایان منتظر تائید و جواب شما هستیم.  
با احترم،
محمد آرمیان
دبیر کل: نهضت عدالت بلوچستان ایران








هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر