۱۳۹۴ دی ۲۶, شنبه

حطاب شماره 21 - زهی زهی ها عامل تفرقه در ملت بلوچ است

بنام الله مقتدر
خطاب شماره 21 - زهی زهی ها عامل تقرقه در ملت بلوچ
قابل توجه ملت شریف و تحت ستم بلوچ

          ما ملت بلوچ ملتی هستیم که  ملت های همسایه  با زور وارد سر زمین ما شده اند و آزادی و کرامت انسانی را از ما سلب کرده اند بطوری که ما حالا بدون کمترین اختیاری از خود  در حال گذراندن یک زندگی محکومانه، بی اراده و دست به سینه هستیم و بتدریج داریم از بین میرویم.
          تفرقه در میان ملت ما یکی از اساسی ترین علل این زندگی محکومانه بوده است و بخاطرهمین تفرقه  همه تلاش های رهائی بخش تا کنون  به نتیجه مطلوب نرسیده است.  ما تا زمانی که به وحدت نرسیم  رسیدن به خود سروری و خودمختاری امری محال خواهد بود.  لذا لازم است که تمام عوامل تفرقه را قدم به قدم یکی پس از دیگری از خود  بزدائیم.
          یکی از عوامل تفرقه ملت ما  تعصبات قبیله ای است.  افراد هر قبیله ای  خود را بهتر از افراد قبیله دیگر تصور می کنند  و بخاطر همین خود بهتر بینی  بر سر مسایل بسیار جزئی با هم در گیر می شوند و از این ضعف دشمن هم حد اکثر استفاده را میکند و آنها را به جان هم می اندازد.  ما در طول حکومت  همین رژیم جمهوری اسلامی شاهد بوده ایم که  بهترین ولایق ترین افراد قبایل بلوچ با توطئه و تحریک  همین دشمن قسم خورده و بد اندیش به جان هم افتاده و یکدیگر را کشتار کرده اند.  این تعصب قبیله ای یکی از علل بسیار قوی در تضعیف و نا توانی  ملت بلوچ بوده است.  همین تعصب قبیله ای وحدت ملی ما را در هم شکسته است.  بدون رسیدن به وحدت ملی ما قادر به انجام هیچ کار مثبتی در جهت  رهائی از غلامی  و رسیدن به خود سروری نخواهیم بود و این یک امر علاج طلب است.
          برای بر طرف کردن این ضعف بزرگ  لازم است که همه افراد این قبایل بجای اینکه  مثلا خود را  شاهو زئی، گمشاد زهی، کهرا زهی،  ریگی، ناروئی،  بجار زئی، برهان زئی ، فلان زئی و  غیره  بگویند  بهتر است خود را بلوچ  بنامند و  همه بگویند که ما بلوچ هستیم و این تعصب قبیله ای را از وجود خود بیرون کنند در اینصورت  همه  متعلق به یک ملت خواهند شد و نه متعلق به یک قبیله.  قبیله یک مجموعه کوچک است و ملت یک مجموعه بزرگ.  کلمه " بلوچ "  عامل وحدت است و ملت از هم کسسته ما را با هم متحد و قوی میکند. پس همه برای اینکه یک قدم مثبت در راه  رهائی خود از غلامی برداشته باشیم  خود را بلوچ بگوئیم و در کنار آن بگوئیم که بلوچستان سرزمین ملت بلوچ است و نه سر زمین ملت فارس در این صورت  به وحدت و پس از آن به  خودمختاری و کرامت  خواهیم رسید و از بندگی و پادوئی  ملت فارس نجات پیدا خواهیم کرد.  امید است که این موضوع بسیار مهم مورد توجه فرد فرد ملت بلوچ قرار بگیرد و بطور مرتب آنرا بین خود تبلیغ و تکررار کنند تا تبدیل بیک باور شود و در سایه  این خود باوری  از غلامی به خود سروری برسیم.
خالص ترین احتراماتم تقدیم همه شما،
محمد آرمیان
دبیر کل:  نهضت عدالت بلوچستان ایران

26/10/1394 شمسی برابر با  17/1/2016 میلادی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر