۱۳۹۵ مرداد ۳, یکشنبه

تشریح مونوگرام نهضت عدالت بلوچستان

تشریح آرم  (مونوگرام) نهضت عدالت بلوچستان  ایران :


1-  در قسمت  بالا نام سازمان است. یعنی این سازمان خواستار اجرای  عدالت در بلوچستان  ایران است.
2) یک ترازو در وسط  آرم دیده میشود که بر روی یک قلم استواراست. یعنی  این سازمان با استفاده از قلم  و فعالیت مسالمت آمیز میخواهد به عدالت برسد.
 3- در سمت چپ یک "داس"   دیده میشود که سمبل کشاورزی است. یعنی سازمان میخواهد کشاورزی در بلوچستان پیشرفته، مکانیزه و شکوفا شود تا مشکل تغذیه مردم  که یکی از معضلات  اساسی جامعه  بلوچ  است بطور اصولی  بر طرف  گردد.  ( این یکی از نیازمندی های حیاتی ملت بلوچ است)
4- در قسمت  پائین ترازو  یک سندان دیده میشود که قلم بر روی آن قرار دارد. سندان سمبل صعنت است یعنی سازمان خواستار شکوفائی صنعت در بلوچستان است تا  بتواند  صنایع  مربوط  به  کشاورزی  و ماهی گیری  را  در بلوچستان  مدرنیزه و مکانیزه  نماید.  ( این هم یکی از نیازمندی های اساسی و ضروری در رابطه با رفاه و سعادت  ملت بلوچ است)
  5-   در قسمت راست مونوگرام  یک اسلحه دیده میشود که بر روی آن علامت ضربدر گذاشته شده است.  یعنی از این اسلحه  استفاده  تجاوزکارانه  و تروریستی  نخواهد شد  و برای  این است که اگر به این خواسته های عادلانه و انسانی ما که سعادت ملت بلوچ به آن وابسته است  ترتیب اثر داده نشد و این حقوق با استفاده از نیروی اسلحه و قوه قهریه  از ملت بلوچ  سلب شدند در این صورت برای دفاع از حقوق انسانی خود  و بطور نا گزیر  از آن استفاده خواهد شد.
6-  در قسمت پائین مونوگرام  نام سازمان به  زبان انگلیسی  نوشته شده است تا  دیگر ملت ها در خارج از ایران  هم  با نام این نهضت و مبارزه  این سازمان آشنا شوند.
توضیح:  باید توجه داشت که  این مطالبات  عادلانه ملت بلوچ  تنها زمانی شکل عملی بخود خواهد گرفت که مطالبه  خودمختاری  بلوچستان  محقق  شود  و خودمخناری ملت بلوچ و دیگر ملیت های تحت ستم  ایران محقق نخواهد شد تا وقتیکه  اکثریت مردم این ملیت ها خواستار خودمختاری برای خود نباشند.  ما در نهضت عدالت بلوچستان مشغول این فعالیت هستیم که  کلمه خودمختاری و مزایای آن را در ذهن مردم بلوچ جا بیندازیم.  زمانی که اکثریتی از مردم ما خواستار خودمختاری شدند آنوقت  رفراندمی  با نظارت سازمان ملل متحد برگزار خواهیم کرد  تا مسئله خودمختاری در بلوچستان رأی گیری شود.  اگر آرای ملت بلوچ  در چنین رفراندمی  به بیش از پنجاه و یک درصد برسد  سازمان ملل متحد بر خودمختاری ملت بلوچ رای خواهد داد و این آرزو تبدیل به حقیقت خواهد شد اما تا رسیدن به این هدف هنوز راه  درازی در پیش داریم. در وضعیت فعلی  همه مردم بلوچ در هر جا که هستند لازم است که کلمه خودمختاری را به  یکدیگر تلقین کنند و آنقدر تکرار نمایند که در اذهان همه جا بیفتد و همه به این مقدار از آگاهی برسند و بدانند که بدون خودمختای تا قیامت باید همین وضع  محکومانه و ذلت آمیز را تحمل نمایند.  پس برای پیشبرد این هدف مقدس به نهضت عدالت بلوچستان به پیوندید.  الله متعال یاور و نگهدارتان باد.
محمد آرمیان
دبیر کل :  نهضت عدالت بلوچستان ایران
بتاریخ:  سوم/ مرداد ماه 1395 شمسی
مطابق با:  24/ جولای / 2016 میلادی

#نهضت_عدالت_بلوچستان_وتواجهی 
 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر