۱۳۹۳ آبان ۱۰, شنبه

تشریح آرم نهضت عدالت بلوچستان ایران





بنام الله مقتدر

تشریح آرم نهضت عدالت بلوچستان ایران


آرم هر سازمائی باید بیانگر اهداف آن سازمان باشد و نه شکلی که فقط خوشگل باشد و هدف خاصی را مشخص نکند. این آرم نهضت عدالت بلوچستان ایران است  که ملاحظه میفرمائید به شرح ابزاری که در آن گنجانده شده است می پردازیم تا  معانی آن برای همه مفهوم گردد:

1-  این دایره را سر زمین مردم بلوچ تصور میکنیم که مشتمل بر تمامی مناطق بلوچ نشین در بلوچستان ایران است.

2-  در بالا نام سازمان به فارسی نوشته شده است:  نهضت عدالت بلوچستان ایران.

3- پائین تر در قسمت وسط یک ترازو دیده میشود که پایه آن یک قلم است یعنی ما در سرزمین خود عدالت میخواهیم و آنرا از طریق قلم و بطور مسالمت آمیز از حکومت مرکزی خواستاریم و این خواسته چیزی است که برای یک نظام عادل و مردمی  هیچ دلیلی برای مخالفت با آن نخواهد داشت. عدالت ضامن سعادت هر ملتی است اکر نظام خواستار سعادت مردمش باشد این خواسته های عادلانه را باید به پذیرد وگر نه عادل بودنش زیر سئوال میرود.

4-  پائین تر می بینیم که پایه  قلم روی یک سندان قرار گرفته است.  سندان در اینجا سنبل صنعت است. یعنی ملت بلوچ خواستار شکوفائی صعنت در سرزمین خویش است که بتواند با آن کارخانه های مورد نیاز خود برای تولید انواع ماشین آلات کشاورزی نظیر  تراکتور، کمباین و غیره  و همه وسایل یدکی  که در این زمینه مورد نیاز است و همچنین کار خانه هائی برای ساخت کشتی، لنج و قایق ماهیگیری و انواع موتور های مورد نیاز و تورهای های مناسب برای هر کدام دایر گردد.  شکوفائی صنعت در پیشرفت و ترقی مردم یک سر زمین نقش اساسی دارد یعنی ملت بلوچ خواستار احیاء صعنت در سرزمین خود میباشد و این یک تقاضای مفید و عادلانه است که هرگونه مخالفتی با آن یک نوع ظلم در حق ملت بلوچ خواهد بود.

5- در سمت چب یک داس دیده میشود که سنبل کشاورزی است یعنی مردم بلوچ خواستار آن هستند که سرزمین شان آباد و سر سبز شاد باشد و در زمینه  تولید انواع و اقسام مواد غذائی خود کفا گردد. این هم یک خواسته عادلانه است که سبب رفاه مردم میگردد و هیچ ضرری برای هیچ کسی ندارد و مخالفت با آن عملی ظالمانه خواهد بود.

6- در پانین نام سازمان به زبان انگلیسی است و برای اینست که مردم جهان هم با نام و فعالیت این سازمان عدالتخواه آشنا شوند.

7- در سمت راست عکس یک اسلحه دیده میشود که علامت ضربدر بر روی آنست و به معنی آن میباشد که استفاده تهاجمی و تروریستی از آن ممنوع است و فقط در زمینه های دفاعی مورد استفاده قرار میگیرد به عبارت دیگر اگر حقوق قانونی و خدادادی و مشروع ما مردم بلوچ توسط حکام مرکزی مورد توجه قرار نگرفت و ملت بلوچ را در سرزمین خودش با زور اسلحه از حقوقی که در این آرم مطرح و تقاضا شده است محروم نگهداشت و مامورین مسلحش را برای تعقیب و کشتن این حق طلبان عدالتخواه آزاد ومختار گذاشت در اینصورت استفاده از اسلحه حقی مشروع خواهد بود برای ملت بلوچ تا از صیانت خود و از حقوق بنیادین خود دفاع نماید. این مبارزه مسلحانه که امروز توسط جیش العدل در جریان است مبارزه عادلانه ای است که توسط فرزندان مردم بلوچ در سر زمین خویش انجام میگیرد  که بیش از این مورد ظلم و زورگوئی قرار نگیرند و حکومت مرکزی  به این مطالبات انسانی و عادلانه آنها جواب مثبت بدهد.

در آخر تقاضا میشود که ملت بلوچ بیش ازاین در غفلت زندگی نکنند و با این حد اقل حقوق اساسی خود آشنا گردند و برای تحقق آن آماده فداکاری شوند  تا از این ذلت بدر آمده و به عزت برسند. این پست را تا میتوانید به اشتراک بگذارید تا همه مردم بلوچ و دیگر عدالتخواهان از مفاد آن مطلع گردند و در این راه  مفید و سعادت بخش  قدم بردارند.
  



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر